تیم ملی کشتی فرنگی در دیدار نهایی جام جهانی با شکست جمهوری آذربایجان و در حالی که حمایت داوران را با خود داشت، قهرمان شد.

به گزارش صفیرگیلان، جام جهانی کشتی فرنگی روزهای ۱۴ و ۱۵ آبان ماه در شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد.

در دیدار فینال تیم ایران با نتیجه ۵ بر ۵ و با امتیاز مثبت ۲۱ بر ۱۹ از سد تیم جمهوری آذربایجان میزبان این رقابت‌ها گذشت و بعنوان قهرمانی رسید. این در حالی بود که در برخی مبارزه‌ها ناداوری مشهود سبب شکست نمایندگان کشورمان شد.

این ششمین قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در جام جهانی است. تیم ملی کشورمان پیش از این  ۵ مرتبه طی سال‌های ۲۰۱۰ ایروان، ۲۰۱۱ مینسک، ۲۰۲۱ سارانسک، ۲۰۱۴ تهران و ۲۰۱۶ شیراز قهرمان جام جهانی شده است.

براساس اعلام اتحادیه جهانی کشتی به تیم نخست جام جهانی ۷۰ هزار فرانک سوییس، تیم دوم ۲۰ هزار فرانک و تیم سوم ۱۰ هزار فرانک پرداخت خواهد شد.

تیم منتخب ستارگان جهان نیز در دیدار رده‌بندی با نتیجه ۵ بر ۵ و امتیاز مثبت ۲۲ به ۱۹ مقابل تیم ترکیه به پیروزی رسید و عنوان سوم را از آن خود کرد.

تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان روز گذشته در نخستین دیدار به مصاف ترکیه قهرمان پیکارهای جهانی سال ۲۰۲۲ صربستان رفت که موفق شد تیم حریف را با نتیجه ۶ بر ۴ شکست دهد. تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در دیدار دوم به مصاف تیم ملی قرقیزستان رفت که با نتیجه ۸ بر ۲ به برتری رسید.

نتایج انفرادی تیم ایران ۵ _ جمهوری آذربایجان ۵:

۵۵ کیلوگرم: پویا دادمرز  ۱ – الدانیز عزیزلی ۴

۶۰ کیلوگرم: مهدی محسن‌نژاد ۵ – نیهات زاهید ممدلی ۴

۶۳ کیلوگرم: ایمان محمدی ۸  –  طالح ممدوف صفر

۶۷ کیلوگرم: سید دانیال سهرابی ۱ – حسرت جعفراف ۵

۷۲ کیلوگرم: محمدرضا رستمی ۳– اولوی غنی‌زاده ۴

۷۷ کیلوگرم: عارف حبیب‌اللهی ۱ – سانان سلیمان‌اف ۷

۸۲ کیلوگرم: محمدحسین محمودی ۱– رفیق حسین‌اف ۵

۸۷ کیلوگرم: ابوالفضل چوبانی ۲– موراد احمدی‌یف ۱

۹۷ کیلوگرم: مهدی بالی ۵– عاریف نیفتواله‌یف ۲

۱۳۰ کیلوگرم: علی.اکبر یوسفی ۶  – بکا کاندلاکی ۳

 

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری