مدیرکل صمت گیلان در جلسه کارگروه تنظیم بازار:

دو پروژه تجاری بزرگ در گیلان به بهره برداری می رسد | ثبات قیمت کالاهای اساسی در گیلان!

  پرینت
دو پروژه تجاری بزرگ در گیلان به بهره برداری می رسد | ثبات قیمت کالاهای اساسی در گیلان!
شناسه خبر : 63953 | تاریخ انتشار : 16 آبان 1401 - 15:41 | 152 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان از احداث دو مجتمع بزرگ تجاری خبر داد و گفت: بزودی دو مجتمع تجاری بزرگ آتیه سیروان در منطقه کم برخوردار مسکن مهر و مجتمع تجاری تفریحی سیتادیوم در جاده انزلی به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛ تیمور پورحیدری در جلسه کارگروه تنظیم بازار که با حضور استاندار و اعضای کارگروه در محل استانداری برگزار شد، اظهار داشت: دو مجتمع بزرگ تجاری با هدف ارائه خدمات مطلوب و یکپارچه جهت دسترسی بهینه شهروندان به محصولات مورد نیاز در شهر رشت در حال راه اندازی است.

وی مجموع واحدهای صنفی ترسیم شده در دو مجتمع تجاری را بیش از ۸۰۰ واحد برشمرد و تشریح کرد: مجتمع تجاری واقع شده درمسکن مهر با ۵۰۰ واحد صنفی و سالن سینما و آمفی تئاتر و رستوران دارای روند پیشرفت بیش از ۹۰ درصد است و پروژه تجاری- تفریحی جاده انزلی(شهرستان خمام) با ۳۰۰ واحد صنفی بزرگ، سالن ورزشی، استخر و بازی کودکان در مراحل نهایی احداث است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان در این جلسه از ثبات قیمت کالاهای اساسی در استان سخن گفت و افزود: براساس بررسی های انجام شده کالاهای اساسی نظیر شکر، روغن خوراکی، گوشت مرغ، گوشت قرمز و تخم مرغ از لحاظ فراوانی، در ماه اخیر عرضه مطلوبی داشته و قیمت های آنها نیز به صورت ثابت و متعادل است.

تیمور پورحیدری افزود: با وجود افزایشی که در قیمت برخی از لوازم خانگی در برندهای مختلف و فضای رقابتی بازار بود اما میزان عرضه و تقاضای این کالاها در بازار مطلوب است اگر بازار برخی کالاها با رکود خرید مواجه هستند دلیل آن کاهش قدرت خرید مردم است.

وی اضافه کرد: طی هفت ماه گذشته تعداد ۶۳ هزار و ۱۹۸ بازرسی غیر قاچاق از بنگاههای اقتصادی انجام شده و پنج هزار و ۹۱۴ متخلف شناسایی شدند که به مبلغ۲ میلیارد و ۹۷۰میلیون تومان جریمه شدند. سه هزار و ۳۰۱ بازرسی نیز در حوزه قاچاق کالا انجام شد که از این تعداد ۱۸۰ بنگاه متخلف شناسایی و به مبلغ ۲ میلیارد و ۱۷۷ میلیون تومان جریمه شدند.

دبیر کارگروه تنظیم بازار استان تاکید کرد: با توجه به کاهش جوجه ریزی در سطح کشور که متاًثر از حذف یارانه ها و افزایش قیمت نهاده ها بعد از آزاد سازی ارز ترجیحی است می توان با تزریق سرمایه در گردش به واحدهای هدف و ترغیب و حمایت از واحدهای تولید کننده ؛ در ایام پایانی سال از کمبود عرضه و افزایش قیمت گوشت مرغ جلوگیری کرد.

برچسب ها
نوشته های مشابه
جمع آوری کابل های مسی و جایگزینی با فیبرنوری در روستای آزاد محله شهرستان شفت
۱۰ پروژه بزرگ و حیاتی شرکت برق منطقه‌ای گیلان برای عبور موفق از تابستان جاری آماده بهره‌برداری است
تبدیل مجوزها مصداق بارز یک عملکرد و اقدام توسعه گرایانه/کسب جایگاه دوم گیلان از میان ۳۱ استان کشور در تبدیل مجوزها/ قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز کاغذی در آینده نزدیک
روز ملی ایمنی حمل و نقل، روزی نمادین برای ارتقاء فرهنگ ایمنی و ترافیک است
نقش آموزش در کاهش اقلام دارویی و آزمایش پزشکان انکارناپذیر است
برگزاری دومین کنگره ۸ هزار شهید گیلان با حرکت جهادی
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.