مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان؛

کیوی گیلان بسیار با کیفیت است / رایزنی‌های دولت برای صادرات به هند

  پرینت
کیوی گیلان بسیار با کیفیت است / رایزنی‌های دولت برای صادرات به هند
شناسه خبر : 64261 | تاریخ انتشار : 25 آبان 1401 - 15:10 | 150 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

کیوی گیلان بسیار با کیفیت است | رایزنی‌های دولت برای صادرات به هند

وی از فعالین در این حوزه خواست حتما در سامانه های مذکور ثبت نام کنند و افزود: هر محصول کشاورزی با منشا صادراتی و وارداتی، باید در سامانه مجوزهای الکترونیکی کشاورزی ثبت نام و راستی آزمایی شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان خاطرنشان کرد: با هم ترازی استانداردهای دو کشور و جنبش نرم‌افزاری در سازمان حفظ نباتات و شناسه‌دار شدن بسترهای تولید و شناسنامه‌دار شدن محصولات کشاورزی، مشکل صادرات حل شده است.

وی با بیان اینکه به دنبال شناسایی بازارهای جدید نیز هستیم تا ضمن ارزآوری بیشتر از تولید کیوی، باغداران نیز منافع بیشتری کسب کنند، گفت: کیوی گیلان بسیار با کیفیت است و از بازارپسندی بسیار خوبی در کشورهای هدف برخوردار است.

پارسافر با اشاره به انجام هرس به موقع باغات، آبیاری، اصلاح باغات و… طی سال های اخیر، متذکر شد: سال گذشته ۱۹۳ هزار تن کیوی از کشور به بازارهای هدف صادر شد و گیلان نیز سهم خوبی در این صادرات داشته است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان عنوان کرد: از ابتدای فصل برداشت تاکنون بالغ بر ۲۰ هزار تن کیوی تولید شده در گیلان از گمرکات گیلان صادر شده است.

علی موسوی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه از ابتدای فصل برداشت کیوی تاکنون این محصول به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان، هند و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است، گفت: ایران از لحاظ تولید کیوی در جهان رتبه چهارم را دارد.

وی تصریح کرد: با سطح زیر کشت ۷۰۰۰ هکتاری در استان پیش بینی می شود باغداران گیلانی امسال ۲۰۰ هزار تن کیوی با ارزش اقتصادی ۲۶ هزار میلیارد ریالی برداشت کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان خاطرنشان کرد: استان گیلان با داشتن مرزهای زمینی، دریایی، ریلی و هوایی با خارج از کشور از موقعیت ممتازی برای تجارت خارجی برخوردار است که فرصت خوبی برای صادرات محصولات کشاورزی ایجاد می کند.

برچسب ها
نوشته های مشابه
بازدید رییس کل دادگستری گیلان از تالاب و صدور دستورات مقتضی
مراسم اختتامیه جشنواره ملی مدرسه عشق در گیلان برگزار شد
جشنواره «مدرسه عشق»با اعتقاد به ظرفیت مردمی و اعتماد به جوانان به کار خود پایان داد
حمید نظرخواه علیسرایی شاعر، نویسنده، پژوهشگر فرهنگ عامه و روزنامه نگار ایرانی به عنوان عضو و رئیس هیأت داوران بخش زبان‌های فارسی و گیلکی در ایران انتخاب شد
توزیع ۲۷ هزار نهال توت بین نوغانداران فومنی
استقبال سرمایه گذاران چینی از بسته‌های سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.