رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به راه‌اندازی موزه معاصر در رشت گفت: شورای اسلامی شهر رشت برای راه‌اندازی موزه معاصر در این شهر همراهی و همکاری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه قرار بود از ساختمان ساعت به عنوان مکان راه‌اندازی موزه معاصر استفاده شود، گفت: استان گیلان و مرکز آن شهر رشت از تاریخچه پُر قدمتی برخوردار است، متأسفانه در گذشته به واسطه حفاری‌های غیرمجاز برخی از آثار تاریخی و ارزشمند این شهر که نشان دهنده فرهنگ و تمدن آن است غارت شد اما هنوز داشته‌های فراوانی وجود دارد که باید به آن توجه داشت.

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به اینکه شهرداری رشت در حیطه راه‌اندازی موزه مسؤولیت مستقیم ندارد، تصریح کرد: اعضای شورا اخیراََ دیداری با رئیس بنیاد نخبگان گیلان داشتند و در این دیدار از پروفسور درویزه که از چهره‌های برجسته علمی هستند صحبت شد اما این چهره بزرگ علمی در شهر و استان گیلان شناخته شده نیست و شهر رشت به منظور معرفی سرمایه‌های اجتماعی و پیشینه پرافتخارش تاکنون موفقیت چندانی نداشته است.

کارگرنیا با تأکید بر اینکه باید از سرمایه‌ها حفاظت و به دیگران معرفی کنیم، افزود: شورای شهر رشت بابت راه‌اندازی موزه معاصر همکاری‌های لازم را دارد و امیدوارم بتوانیم در این دوره از عمر حوزه مدیریت شهری در این باره به نتایج خوبی دست پیدا کنیم و داشتههای پُر افتخار این شهر را حداقل به همشهری‌ها و هم استانی‌هایمان به خوبی معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه ایجاد موزه معاصر به عنوان یک منبع درآمد پایدار برای شهرداری رشت بسیار حائز اهمیت است، گفت: شهرداری رشت در حال حاضر فاقد منابع درآمدی پایدار است و یقیناََ با احداث چنین موزه‌هایی ضمن ماندگاری بیشتر گردشگران، می‌توانیم در حوزه ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی شهر نیز گام‌های مؤثری برداریم.