مدیرکل صمت گیلان اضافه کرد: مشکلات سرمایه در گردش در چارچوب ضوابط حتما حل خواهد شد و آمادگی داریم مشکلات صاحبان واحد صنعتی را بشنویم و راهکارهای لازم را برای ارتقای تولید و اشتغال ارائه کنیم.

صفیرگیلان؛ مسئول سازمان بسیج کارگری گیلان با بیان اینکه مشکلات حدود ۴۰ واحد تولیدی و صنعتی استان در قالب میز خدمت جهادی تخصصی بررسی و رسیدگی شد، خاطرنشان کرد: هدف از برپایی این میز خدمت، خروج واحدهای تولیدی و صنعتی از رکود و تثبیت اشتغال نیروی کار بوده است.

سرهنگ عباس اسکندری در گفت و گو با ایسنا در حاشیه میز خدمت جهادی مدیران متولی اشتغال استان گیلان که به مناسبت هفته بسیج در شهرک صنعتی سپیدرود رشت برگزار شد، اظهار کرد: بسیج کارگران و کارخانجات بهترین حلقه اتصال برای ارتباط دستگاه های اجرایی استان با بدنه کار و تولید است.

وی افزود: از ماموریت های سازمان بسیج کارگران و کارخانجات، همسو کردن نیروهای جهادی جهت استفاده از توان و امکانات به منظور کمک به ارتقای ظرفیت های تولید داخلی است.

اسکندری با بیان اینکه امروز مشکلات حدود ۴۰ واحد تولیدی و صنعتی بررسی و رسیدگی شد، خاطرنشان کرد: این برنامه با مشارکت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک های صنعتی گیلان برگزار شد.

مسئول سازمان بسیج کارگری گیلان تصریح کرد: از نتایج و پیامدهای میز خدمت جهادی تخصصی کمک به تثبیت اشتغال در واحدهای تولیدی، کمک به گسترش و ایجاد اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، افزایش امنیت شغلی، کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی در جامعه کارگری و کارفرمایی و ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری مطمئن است.

تیمور پورحیدری، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان نیز در گفت و گو با ایسنا ادامه داد: به صورت میدانی با همه ظرفیت حضور داریم تا مشکلات واحدهای تولیدی استان را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه عمده مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان در راستای تسهیلات بانکی است، یادآور شد: هماهنگی های لازم انجام شده است تا مشکلات برخی از واحدهای صنعتی در کارگروه رفع موانع تولید بررسی شود.

مدیرکل صمت گیلان اضافه کرد: مشکلات سرمایه در گردش در چارچوب ضوابط حتما حل خواهد شد و آمادگی داریم مشکلات صاحبان واحد صنعتی را بشنویم و راهکارهای لازم را برای ارتقای تولید و اشتغال ارائه کنیم.