صفیر گیلان،قنبری کار میرزا یونس جنگلی را  در تقابل با انگلیس و روس  شگفت انگیز  و محور حرکت را اسالت و دینداری خواند و گفت: سر میرزا کوچک را کسی نبرید بلکه  سر میرزا در سرمای وجدانهای یخ زده از تنش جدا شد.

اختصاصی/صفیر گیلان؛ حشمت الله قنبری پیش از ظهر امروز سه شنبه  هشت آذر در همایش بزرگداشت یکصدمین سالگرد میرزا کوچک جنگلی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن با بیان اینکه آنچه سبب حرکت و خروش میرزا در مبارزه علیه ظلم نمود دارد تربیت یافتگی میرزا در مکتب دین ، حوزه  و مرجعیت شیعه بود گفت: آنچه از میرزا به تصویر کشیده می شود مجاهدت علیه حاکمیت است.

استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام با اشاره به اینکه میرزا  حقایق زلال دین را دریافت و یک کاتب و نویسنده نبود بلکه در درجه بالای دینداری به درجه آخوندی رسید افزود: میرزا اتحاد اسلامی را ساخت  و با اتحاد گسترده  علیه دشمن برخاست.

قنبری با تاکید بر اینکه میرزا بر پایه تفکر دینی که ریشه در اهل بیت داشت اقدام به مبارزه نمود گفت:اتحاد کلمه  میان ادیان شیعه  و مرجعیت یک مجموعه ممتاز و موثر برای ادامه راه توحید است.

استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام از به زانو در آمدن نظامه سلطه غرب توسط جبهه مقاومت خبر داد و گفت:امروز نظام اسلامی در محور آزادی  و آزادیخواهی روحانیت است  و دشمن می خواهد میرزا کوچک هر کس باشد الا روحانی…

  سر میرزا در سرمای وجدانهای یخ زده از تن جدا شد!

قنبری با بیان اینکه دشمن امروز  بسیاری از ناکارآمدی ها  را به حساب روحانیت گذاشته گفت:ما  روحانیون چون آیت الله بهجت را داشتیم که با کرامت و الگوی نظام تربیتی ماست.

 وی کار میرزا یونس جنگلی را  در تقابل با انگلیس و روس  شگفت انگیز  و محور حرکتش را اسالت و دینداری خواند و گفت: سر میرزا کوچک را کسی نبرید بلکه  سر میرزا در سرمای وجدانهای یخ زده از تنش جدا شد.

وی حفظ دین را پر هزینه خواند و گفت: مردان بزرگی از دوران بنی امیه و بنی عباس  سرشان را بخاطر دین دادند و نام آنها همچنان ماندگار است.

قنبری تاکید کرد؛میرزا کوچک را یک قهرمان و پهلوان میهن پرست معرفی کنیم  زیرا میرزا بخاطر میهن پرستی سر بریده اش برای شاه در کاخ مرمر برده شد.

این استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام در فومن به اتفاقات اخیر کشور اشاره و افزود: ملت ایران ما ملت کم نظیر هستند و در این دو ماهه اجازه ظهور به فتنه و فتنه گر را نداده است و علارغم معلوم بودن خط دشمن ما دچار تزلزل نشدیم.

اربعین هویت بشریت است

قنبری از بی گانه شدن با فرهنگ شهادت و غریبه شدن با تکبیر و صلوات  در طی مدت گذشته گفت:هر شهید ما یک میرزا کوچک و یک سردار سلیمانی است .

وی از تشکیل اتاق جنگ دشمن در رسانه خبر داد و گفت: دشمن قبل کرونا اربعین را نشانه گرفت و بعد کرونا کمی اربعین را کم فروغ  دید و بعد از حضور ۲۵ میلونی همراهان زینب در کربلا  دشمن ملکه انگلیس و عزاداری ملکه الیزابت را بلد نمود و اربعین را به یک افعی سیاه تشبیه کرد در حالی که اربعین هویت بشریت و کرامت انسانها از سراسر جهان  و سپاه زینب است و این راه ادامه دارد.

استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام به برجام ساختگی دشمن که تهفه و بلای کشور است و بهتر گفتمانی برگزار نشود  اشاره و افزود:امروز اعتراضات اضطراری است و حق مردم نیست زیرا حق مردم اشتغال،ازدواج جوانان،برخورد با تبعیض،برخورد با مفسد و بریدن ریشه ظالم حق مردم است ولی دشمن دنبال این حق مردمی نیست.

 در عرصه فرهنگ لنگ می زنیم

وی جنگ امروز را جنگ حجاب اجباری  ندانست بلکه جنگ اخلاقی و تعمیل وقاحت و بی حیایی  و بی بندوباری و تخریب بنیان خانواده و جامعه خواند.

قنبری با اشاره به اینکه امروز در حوزه فرهنگ خیلی لنگ هستیم گفت: امروز خانواده و نظام فرهنگی و تعلیم و تربیت مراقب باشد و تند حرکت کند زیرا با این نام حجاب نظام را به زانو در می آورند.

استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام در پایان گفت: ما در خط اسلام و خط مقاومت قوی و مقتدر هستیم  و بیایم  گوهر هایی چون میرزا و روحانیت که در جامعه شیعه  روابط مردم با روحانیت خوب است  را بشناسانیم تا راه نفوذ دشمن بسته شود.

وی به عمامه‌پرانیها که هیچ اتفاقی را رقم نخواهد زد اشاره و افزود:دقت کنیم تا پای دین و شرافت شجاعانه بایستید  زیرا لباس روحانیت لباس دین و سربند و عمامه  روحانی کفن مجاهدت است.

  • نویسنده : تنظیم،زلیخا صفری راسته کناری