مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: با توجه به مجوزهای صادره و میزان پیشرفت مطلوب طرح، به زودی کارخانه تولید سرم تزریقی و چسب طبی در شهر صنعتی رشت راه اندازی می شود.

به گزارش صفیرگیلان  به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان تیمور پورحیدری با همراهی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان در حاشیه بازدید از چهار واحد صنعتی اظهار داشت: با راه اندازی خطوط تولید سرم سازی در گیلان ۳۰ درصد نیاز کل کشور به سرم تامین خواهد شد.

مدیرکل صمت استان میزان سرمایه گذاری انجام شده در طرح مذکور را ۲۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: طرح صنعتی تولید سرم و چسب پزشکی بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با ارائه تسهیلات جدید به این طرح تا چند ماه آینده به طور کامل به بهره برداری خواهد رسید.

وی سرمایه‌گذاری انجام شده را بر اساس نیاز مبرم جامعه توصیف کرد و گفت: استراتژی و راهبرد ایجاد طرح های صنعتی گیلان متناسب با نیاز کشور و ظرفیت های بالقوه صادراتی ترسیم شده است و برای ایجاد این کارخانه مطالعات امکان سنجی فنی به شکل حرفه‌ای انجام گرفته است.
دکتر پورحیدری حمایت از ایجاد طرح های صنعتی و علمی در قالب ارائه تسهیلات و برخی از معافیت های گمرکی را در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع اثربخش توصیف کرد و تشریح کرد: به این واحد صنعتی نیز در قالب تبصره ۱۸ و مصوبات کارگروه رفع موانع تسهیلات حمایتی پرداخت خواهد شد.

مدیرکل صمت گیلان مهمترین ویژگی و شاخصه این طرح را احیاء یک واحد صنعتی تعطیل دانست و اضافه کرد: این طرح در واقع در مکان واحد صنعتی تاسیس شده است که بیش از ۱۰ سال به علت مشکلات داخلی مدیران آن واحد تعطیل بوده و با ورود سرمایه گذاری جدید و راه اندازی آن زمینه اشتغال بیش از ۱۲۰ نفر فراهم شده است.