صادق عباسی شاهکوه از پروژه دسترسی منازل و کسب و کارها به شبکه پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری در شهر رشت بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری صفیرگیلان؛ صادق عباسی شاهکوه مشاور وزیر و مجری طرح توسعه فیبر نوری منازل و کسب و کارها، غلامرضا خاکسار مشاور معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، فرزاد توکلی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و نمایندگان اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات شمالغرب کشور از روند اجرایی پروژه (FTTH) فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شهر رشت بازدید کردند.

فرزاد توکلی ضمن اشاره به ابلاغ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به شرکت توسعه فناوری ارتباطات پاسارگاد آریان (فناپ تلکام) برای اجرای پروژه  FTTHدر شهریور ماه سال جاری و امضای تفاهم نامه فیمابین پیمانکار منتخب و شهرداری رشت، افزود: عملیات اجرایی این پروژه در سریع ترین زمان ممکن آغاز شد و در برخی از نقاط نیز در حال بهره برداری است.

وی افزود: در راستای امضای تفاهم نامه برخی از شرکت های FCP فعال در سطح کشور با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مقرر شد شرکت توسعه فناوری ارتباطات پاسارگاد آریان (فناپ تلکام) با سرمایه گذاری ۳۵۰ میلیارد ریالی در شهر رشت به توسعه زیرساخت ارتباطی مبتنی بر فیبر نوری اقدام نماید.

توکلی اجرای پروژه ملی FTTH را تحولی در عرصه خدمات ارتباطی در استان برشمرد و گفت: با اجرای این پروژه زیرساختی، امکان اتصال بیش از ۲۵۰ هزار مشترک (خانوار شهری و کسب و کار) در شهر رشت به شبکه پرسرعت فیبر نوری و تلفن ثابت تا پایان شهریور ۱۴۰۳ مهیا می شود.

لازم به ذکر است در ادامه این بازدید جلسه ای با حضور مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرکل ICT استان، نمایندگان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و نمایندگان شرکت فناپ تلکام با هدف بررسی آخرین وضعیت پروژه در محل این اداره کل برگزار شد.