سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه هم اکنون پنج شهرستان استان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند، گفت: در شبانه روز گذشته هفت بیمار جدید پذیرش شده اند.

صفیر گیلان؛فردیم مهرابیان با اشاره به اعلام آخرین رنگ بندی کرونایی از سوی وزارت بهداشت گفت: همانند هفته‌های اخیر هیچکدام از شهرستان‌های استان گیلان در وضعیت قرمز و نارنجی قرار ندارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پنج شهرستان استان گیلان در وضعیت زرد قرار دارند، گفت: شهرستان‌های املش، شفت، صومعه‌سرا، سیاهکل و ماسال شهرستان‌های با وضعیت زرد در استان گیلان هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: آستارا، آستانه‌اشرفیه، بندرانزلی، رشت، خمام، رضوانشهر، رودبار، رودسر، تالش، فومن، لاهیجان و لنگرود در نقشه کرونایی گیلان آبی هستند.

وی در ادامه با اشاره به آخرین آمارهای کرونایی در استان گیلان و با بیان اینکه هم اکنون ۲۴ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند، افزود: در شبانه روز گذشته هفت بیمار جدید کرونایی پذیرش شدند.

مهرابیان با بیان اینکه روند آمارهای کرونایی در استان کاهشی است اما نباید نسبت به رعایت شیوه نامه‌ها با توجه به سرمای هوا بی توجه بود، تصریح کرد: ابتلاء به آنفلوانزا نیز در گیلان کاهش یافته اما باید همچنان نکات بهداشتی رعایت شود.

وی همچنین به وخامت حال سه بیمار کرونایی و بستری در بخش مراقبت‌های ویژه اشاره و اضافه کرد: سه بیمار نیز بهبود یافته و در شبانه روز گذشته مرخص شدند.