نماینده ولی فقیه در گیلان نشاط را عمده ترین عامل بقا و سلامتی جسم و روح انسان خواند  و گفت:در دین مبین اسلام نیز به نشاط توجه شده زیرا در ساختار زندگی انسان نقش مهمی دارد.

اختصاصی/صفیر گیلان؛آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان صبح امروز در نشست صمیمانه با مدیران و روسای هیات‌ها و سمن‌های ورزشی استان ، صبح امروز در هتل المپیک رشت، با تاکید بر اینکه ورزش نشاط آور و باعث ادامه حیات است ،گفت:مساله نشاط در زوایای زندگی ائمه اطهار نیز مطرح شده و نشاط مایه حیات بشر است.

وی افزود:انسان در زندگی نیازمند نشاط است و نشاط موجب سلامتی جسم و روح می شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان نشاط را عمده ترین عامل بقا و سلامتی جسم و روح انسان خواند  و گفت:در دین مبین اسلام نیز به نشاط توجه شده زیرا در ساختار زندگی انسان نقش مهمی دارد.

وی به سلام گفتن و تاثیر آن روی سلامتی اشاره و افزود:سلام گفتن ابراز خواستن سلامتی وآرامش و  زدودن کینه برای افراد و خود است و در سلام بیش از ۸۰ صواب است.

فلاحتی با بیان اینکه نشاط حرف اول را در ساختار  روحی  انسان می زند گفت: اگر در خانه نشاط نباشد زندگی ها به سیاهی می روند.

وی نشاط  پدر و مادر را در تربیت فرزندان موثر دانست و اضافه کرد:نشاط انسان باید بگونه ای باشد که در مواقع بحران کم نیاورد و توان مواجه با بحران ها را داشته باشد و همچنین در زمان شادی بتواند هیجانات خود را کنترل کند.

بنی آدم اعضای یکدیگرند که گهگاهی به همدیگر می پرند

نماینده ولی فقیه در استان گیلان در جمع رواسای ادارت و مدیران و سمن های ورزشی گفت: کودکان همیشه یک نشاط خاص دارند  و پیامر خدا در کلام خود به کودکان که خانه درست می کنند و  بعد خرابش می کنند و یا روی سر و کله هم می پرند و بعد بدون کینه ورزی به بازی ادامه می دهند ما نیز باید از کودکان یاد بگیریم که بنی آدم اعضای یکدیگرند که گهگاهی به همدیگر می پرند. .

وی ورزش را مهمترین عامل نشاط انسانها خواند و گفت:اولین و مهمترین چیز در زندگی نشاط است و اهل نشاط در تربیت رزندان موفق هستند.

فلاحتی نشاط را فقط خنده ندانست بلکه  نشاط عبارتی از اینکه انسان در شرایط بحرانی خود را نبازد و به پر به پر راه ندازد و بداند باید کجا با نشاط باشد.

تقویت روح و نفس در انسانهای آرمانگرا با ورزش

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه ریشه ورزش در زبان عربی از ریاضت است ، تصریح کرد:با انجام ورزش جسم انسان سختی را متحمل می شود اما این وسعت روح انسان است که تحمل سختی ورزش را برای جسم آسان کرده و در نهایت انجام ورزش برای انسان نشاط آور است.

وی یادآور شد:انسان های آرمان گرا ورزش را برای تقویت روح و نفس انجام می دهند و روح متعالی نیز تحمل سختی ورزش را برای جسم آسان می کند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه جسم انسان به مرور زمان فرسوده می شود، خاطرنشان کرد:ورزش ، سلامتی و نشاط موجب رشد و قوی تر شدن ابعاد روحی در انسان شده و به اعماق وجود انسان رسوخ و انسان  را فعال می کند.

دشمن دنبال به انحراف کشاندن نسل جوان و بالنده امروز 

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه نسل های امروز نسل بالنده  نسبت به دو قرن گذشته و دارای جهات گوناگونی هستند گفت: و پیشرفت آنها در تولید انواع سلاح جنگی از جمله موشک ، پهپاد و … اذعان داست:وجود جوانان نخبه و دستاوردهای علمی آنها و در نهایت پیشرفت ایران اسلامی یکی از دلایل دشمن برای ایجاد آشوب و تعطیلی دانشگاه ها است.

وی به موشک نقطه زن ساخته جوانان کشورمان که نمونه آن قط در اقیانوس اطلس وجود دارد اشاره و افزود: شهید تهرانی مقدم  موشک  هایی ساخته که هر موشک دشمن که حرکت کند در جا آن را می زند .

اراده کنیم تل آویو را از گیلان با خاک یکسان میکنیم

آیت الله فلاحتی به مراکز موشکی گیلان و شهرک موشکی اعماق زمین در ایران  اشاره و گفت: در گیلان موشکی داریم که اگر اراده کنیم  تل‌آویو را یکسان می کند و این عامل حراس دشمنان و جهان از ایران است.

نماینده ولی فقیه در گیلان  یکی از علل تعطیلی دانشگاها را توسط دشمن  بخاطر وجود جوانان نخبه و نو اور  و … دانست و گفت: دشمن می خواهد مراکز علمی  را تعطیل کند تا در آینده سود ببرد.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر نقش استادان و مربیان ورزشی در ساختن جوانان و تاثیرگذاری بر آنها تصریح کرد:استادان و مربیان ورزشی با وارستگی اخلاقی و اراستگی روحی،تعامل،نگاه مترقی  و … می توانند در جوانان تاثیرگذاری مثبتی داشته باشند.

  • نویسنده : تنظیم،زلیخا صفری راسته کناری