نشست توسعه مبادلات تجاری ایران و روسیه با حضور استاندار گیلان و دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه عصر امروز(چهارشنبه) در منطقه آزادانزلی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛ نشست توسعه مبادلات تجاری ایران و روسیه با حضور دکتر اسدالله عباسی نماینده عالی دولت در گیلان و ایگور لویتین دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه و هیات همراه عصر امروز(چهارشنبه) در منطقه آزادانزلی برگزار شد.
استاندار گیلان در این نشست با ابراز خرسندی از حضور دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه و هیات همراه گفت: بعد از دیدار آقای پوتین با رهبر معظم انقلاب اسلامی  و با توجه به فضایی که ایجاد شده شرایط بسیار خوبی برای توسعه ارتباط بین ایران و روسیه فراهم شده است.
دکتر عباسی ادامه داد: استفاده از ظرفیت های ایران و روسیه و بهره مندی از مبادلات تجاری از طریق کریدور شمال جنوب ایران و روسیه از طریق آستارا اتفاق می افتد و این موضوعات را روسای جمهور دو کشور تاکید داشتند که راه های  افزایش مبادلات تجاری بررسی و تسهیل شود تا به نتیجه مورد نظر برسیم.
وی تصریح کرد: احداث راه آهن رشت به آستارا و رشت به کاسپین نقش موثری در تسهیل امور تجاری و همه جانبه ایران و روسیه دارد.
وی ادامه داد: برای کوتاه کردن مسیر ترانزیت کالا از جنوب به شمال و شرق به غرب بهترین مسیر راه آهن رشت به کاسپین و در آینده رشت به آستارا است و در تلاشیم این کار سرعت بگیرد.
وی با اشاره به اینکه راه آهن رشت به کاسپین رو به اتمام است؛ افزود:
راه آهن رشت به آستارا نیز مطالعات انجام‌شده و برای آزاد سازی زمین ها و استفاده از مسیرهای میان بر با استفاده از حداقل زمان و هزینه،فضای فراهم شده تا بیشترین بهره وری را داشته باشد.
دکتر عباسی حضور دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه را منشا اتفاقات خوب دانست و به سفرها و دیدارهای متعدد هیئات روسی به گیلان طی یکسال اخیر اشاره و اظهار کرد: دیدار شما با آقای دکتر مخبر و حضورتان در گیلان نقطه عطفی بر تسریع در مبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور خواهد بود.