مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری برنامه آموزشی هنر و رسانه در گیلان و در مدت‌زمان ۲ روز خبر داد و گفت: این دوره آموزشی در روزهای پنج شنبه ۶ بهمن و پنجشنبه هفته بعد ۱۳ بهمن در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان از رشت، حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هیئت‌ها، مساجد و تشکل‌های دینی نقش مهمی در حل مشکلات کشور دارند، اظهار کرد: تشکل‌های دینی در کشور نقش مهمی در ایجاد آرامش در جامعه در مواقع بحران دارند ولی غالب این فعالیت‌ها بازگو نمی‌شود لذا سازمان تبلیغات اسلامی در نظر گرفت از سال ۱۳۹۹ جشنواره حبیب را با هدف انعکاس فعالیت‌های تشکل‌های دینی در خدمت‌رسانی به مردم برگزار کند.

وی با اشاره به برگزاری سومین جشنواره حبیب در سال ۱۴۰۱ گفت: این جشنواره، امسال و با هدف معرفی کارکردهای اجتماعی مجموعه‌های مذهبی، ترغیب فعالان فرهنگی به فعالیتی موثر در فضای مجازی و تقدیر از تولیدات رسانه‌ای تشکل‌های دینی و فعالان رسانه‌ای در استان گیلان و توسط سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان با اعلام محورهای سومین جشنواره حبیب استان گیلان بیان کرد: جهاد تبیین، نهضت مردمی تبلیغ، تعظیم شعائر دینی، خدمات اجتماعی و مسجد و امام محله پنج محور جشنواره حبیب است.

به گفته مهدوی، تبیین معارف و دستاوردهای انقلاب اسلامی، تبیین مسئله جمعیت و خانواده، تبیین شخصیت میرزاکوچک جنگلی؛ معرفی چهره‌های مردمی فعال در تبلیغات دینی، عملکرد تشکل‌های دینی در برگزاری مراسم مذهبی (اعیاد، ولادت‌ها، شهادت‌ها و غیره)، عملکرد تشکل‌های دینی در امور جهادی، خیریه، بهداشت و درمان و فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی مساجد و امامان محله از مواردی است که شرکت کنندگان در محورهای جشنواره می‌توانند به آن بپردازند.

وی با بیان اینکه آثاری که در دوره گذشته داوری شده‌اند حق شرکت در این دوره را ندارند، تصریح کرد: تولیدات باید در قالب مستند، فیلم کوتاه و یا کلیپ و حداکثر در ۲۳ دقیقه و در فرمت‌های رایج ویدئویی ارسال گردد و همچنین، آثار کپی شده در جشنواره حبیب داوری نشده و آثار ارسالی باید برای ۲ سال گذشته باشد و پس از ارسال امکان تغییر وجود ندارد.

به گفته مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان، علاقمندان به شرکت در سومین جشنواره حبیب می‌توانند تا پایان بهمن‌ماه آثار خود را با ذکر فرد و تشکل دینی خود به سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان محل سکونت خود ارسال کنند.

مهدوی همچنین از برگزاری برنامه آموزشی هنر و رسانه در گیلان خبر داد و گفت: این دوره آموزشی در روزهای پنج شنبه ۶ بهمن از ساعت ۹ الی پنج بعد از ظهر و روز دوم پنجشنبه هفته بعد ۱۳ بهمن از ساعت ۱۴ تا ۱۸ و در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان گیلان (رشت_میدان مصلی) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به رایگان بودن این‌دوره آموزشی برای مخاطبین جشنواره حبیب افزود: به جهت انجام تمهیدات تهیه نهار و پذیرایی و صدور گواهی پایان دوره لازم است به نشانی اینترنتی https://b2n.ir/Habib_Edu مراجعه کنند.