مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای گیلان با تاکید بر اینکه یکی از دلایل مهم ایجاد صفهای طولانی در این پایانه، محدودیت پذیرش کامیون از سوی کشور آذربایجان است، گفت: امیدواریم به زودی با پیگیریهای صورت گرفته در سطح کشوری این مشکل نیز برطرف شود.
به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛غلامعلی نیک فهم از راه اندازی فاز اول سامانه نوبت دهی الکترونیکی در مرز زمینی آستارا خبر داد و اظهار کرد: با تلاشهای صورت گرفته از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور و عقد قرارداد با یک شرکت خصوصی، فاز اول سامانه نوبت دهی الکترونیک در راستای ایجاد سهولت برای ارائه نوبت دهی به رانندگان در پایانه بار آستارا راه اندازی شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان گیلان با بیان اینکه ناوگان به محض ورود به پایانه بار از طریق سامانه پلاک خوان شناسایی و نوبت بر این اساس و طی صدور برگه بارکد الکترونیکی صورت میگیرد، افزود: رانندگان میتوانند از طریق سایت و اپلیکیشن به آدرس www.borderpark.ir که به ۵ زبان خارجی طراحی شده است اطلاعات نوبت دهی خود را مشاهده کنند.
وی ادامه داد: این طرح با استفاده از تمامی ظرفیتها و شناسایی سه نقطه جهت هدایت کردن بار ترافیکی در شهرستان آستارا صورت گرفته است و امروز با عملیاتی شدن در پایانه بار ظرف مدت ۷۲ ساعت دو نقطه باقی مانده نیز به این سامانه مجهز میشود.
نیک فهم با اشاره به اینکه، فاز دوم و پایانی این طرح تا اردیبهشت ماه سال آینده تکمیل خواهد شد و با اجرای کامل آن تمامی فرآیندها از ورود به پایانه بار و هدایت آن به سمت گمرک به صورت کاملاً مکانیزه انجام میشود، اضافه کرد: اتمام برنامهی زیرساختی داخل گمرک مثل راه اندازی ایکس ری نیز، سبب کامل شدن چرخهی نوبت دهی و فرآیند سریع گمرکی و همچنین سبب کاهش مدت توقف کامیونها در داخل پارکینگها خواهد شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای گیلان با تاکید بر اینکه یکی از دلایل مهم ایجاد صفهای طولانی در این پایانه، محدودیت پذیرش کامیون از سوی کشور آذربایجان است، گفت: امیدواریم به زودی با پیگیریهای صورت گرفته در سطح کشوری این مشکل نیز برطرف شود.
Friday, 22 November , 2024