فرماندار شفت در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان گفت: نظارت بر بازار شفت در ایام عید و رمضان به لحاظ کنترل قیمت کالاها تشدید می‌شود.

به گزارش پایگاه حبری صفیر گیلان از شفت؛ مهدی نقدی  در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان که در فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته در ایام تعطیلات نوروزی حجم ورودی مسافرین به مناطق سیاحتی و زیارتی شهرستان شفت نسبت به سال های گذشته افزایش خواهد داشت.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌ها برای رفاه حال همشهریان و مسافران که شفت را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند صورت گرفته است، افزود: مردم باید در تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان حضور تیم‌های بازرسی و نظارت بر عملکرد صنوف را لمس کنند.

نقدی با اشاره به اینکه تشدید نظارت بر واحدهای صنفی اقدام اساسی در جلوگیری از گرانی کالاها و تورم صورت می‌گیرد گفت: در صورت هر گونه تخلف با متخلفان و گران فروشان توسط دستگاه‌های ذیربط برخورد قانونی می‌شود.

وی از توزیع ۲٫۵ تن پرتغال و ۲٫۵ تن سیب قرمز در شهرستان شفت خبر داد و گفت: اتحادیه تعاون روستایی شهرستان برای توزیع میوه‌ها در شهرستان شفت پیش بینی شده که با قیمت مصوب به مردم عرضه می‌شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان گفت: برای حمایت از مصرف کنندگان در شفت توزیع اقلام اساسی شامل برنج، شکر و گوشت  منجمد، مرغ منجمد، روغن مایع و قند نیز آغاز شده است.

نقدی به توزیع اقلام مورد نیاز مردم در آستانه شب عید و ماه رمضان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و تعزیرات مکلف هستند واحدهای صنفی را ملزم به اتیکت‌گذاری قیمت اجناس نمایند تا نرخ روز کالاها برای مردم مشخص باشد.

فرماندار شفت تاکید کرد: برخی خوراکی‌های مخصوص ماه مبارک رمضان مانند زولبیا، بامیه و انواع آش در کنار کالاهای اساسی در سبد غذایی مردم، به طور کامل در حیطه نظارتی بازرسان تنظیم بازار قرار داشته و هرگونه فروش گران‌تر از قیمت مصوب آنها تخلف محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: ۴ اکیپ بازرسی دو نفره اداره صمت، از ۱۵ اسفند ماه تا پایان ماه مبارک رمضان در کنار اکیپ‌های بازرسی مشترک دستگاه‌ها، عهده دار نظارت و کنترل بازار هستند.