صفیر گیلان؛حبیبی با بیان دفاع مقدس موجب احیای هویت ایرانی و افزایش عزت و سربلندی مردم عزیز ایران شد و درس‌ها و پیام‌های متعددی در این دوران نورانی نهفته است، افزود: این دستاوردها و ابعاد مختلف آن دوران باید در مناسبت‌هایی همچون هفته دفاع مقدس واکاوی و به وسیله هنر به نسل جدید منتقل شود.

اختصاصی/صفیر گیلان؛حسن حبیبی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات این اداره کل با اشاره به برنامه‌های چهل و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس در استان گیلان با شعار «در راه فتح قله» گفت: هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی برای تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، رزمندگان و ایثارگرانی است که امنیت خود را مدیون این بزرگواران هستیم.

وی با بیان دفاع مقدس موجب احیای هویت ایرانی و افزایش عزت و سربلندی مردم عزیز ایران شد و درس‌ها و پیام‌های متعددی در این دوران نورانی نهفته است، افزود: این دستاوردها و ابعاد مختلف آن دوران باید در مناسبت‌هایی همچون هفته دفاع مقدس واکاوی و به وسیله هنر به نسل جدید منتقل شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان، ارتقای جایگاه فرهنگ و هنر ایران را یکی از برکات و دستاوردهای دوران دفاع مقدس دانست و بیان کرد: گونه‌های فاخری از ادبیات، شعر و تئاتر دفاع مقدس امروز در سراسر کشور تولید و ارائه شده است؛ این آثار هنری-تولیدی در کشور بازدیدکنندگان و مخاطبان زیادی دارد.

حبیبی با اشاره به اینکه پرفروش‌ترین فیلم‌ها و کتاب‌های سال نیز مربوط به حوزه دفاع مقدس است، افزود: تربیت نیروهای تراز انقلاب و نظام اسلامی یکی دیگر از دستاوردهای آن دوران است.

وی با اشاره به شجاعت رزمندگان و مغلوب نشدن در مقابل نظام استکباری و دشمنان که امروز اشاعه پیدا کرده و از برکات آن، ظهور و بروز گروه‌های مقاومت در سطح منطقه است، گفت: با الگوگیری از ظرفیت و تجربه دفاع مقدس توانستیم بسیاری از چالش‌ها را در کشور مدیریت و پشت سر بگذرانیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان از برگزاری چهار هزار و ۶۰۰ عنوان و برنامه در هفته دفاع مقدس در استان گیلان خبر داد و افزود: آیین تکریم و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت نیز چهار مهرماه در سالن شهدای فراجا واقع در میدان انتظام برگزار خواهد شد، امسال تقدیر و تکریم از بانوان حماسه‌ساز دوران دفاع مقدس نیز جزو برنامه است.

حبیبی با تاکید بر نقش کلیدی و ویژه بانوان به ویژه در پشتیبانی از رزمندگان بیان کرد: صبر و بردباری خانواده‌ها و مادران شهدا نقش بسزایی در حماسه‌های دوران دفاع مقدس دارد و لذا وظیفه ما تقدیر از این بانوان است.

راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس مطالبه خانواده شهدای گیلان است

وی یکی از مطالبات همیشگی خانواده‌های شهدا و ایثارگران و رزمندگان را راه‌اندازی باغ موزه دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: موزه دفاع مقدس استان علی‌رغم همه عقب ماندگی‌ها، اما با عزم و اراده بنیاد حفظ آثار و پشتیبانی مسئولان استان و تدابیر ستاد کل نیروهای مسلح پیشرفت فیزیکی خوبی داشت و بخش‌هایی از آن در هفته دفاع مقدس امسال افتتاح خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان از افتتاح ساختمان اداری این مرکز فرهنگی خبر داد و افزود: بیش از پنج هزار کتاب با موضوعات معارف دفاع مقدس در بخش کتابخانه و بخش اسناد موزه موجود و قابل بهره‌برداری است.

حبیبی با بیان اینکه بسیاری از اسناد دوران دفاع مقدس هنوز در اختیار رزمندگان و خانواده‌های آنان است که باید احصاء شود، تصریح کرد: بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار اسناد شامل دلنوشته‌ها، وصایا، عکس‌ها و نامه‌های آزادگان استان گیلان احصاء شد و در سامانه جامع اسنادی در آینده نزدیک بارگذاری خواهد شد و معتقدیم هنوز بیش از پنج میلیون اسناد در اختیار خانواده‌ها است.

وی با اشاره به اینکه اتاق استودیو پیشرفته نیز در جوار ساختمانِ اسناد افتتاح خواهد شد، گفت: سالن آمفی تئاتر پیشرفته با ۳۷۰ صندلی از دیگر بخش‌های این مرکز فرهنگی است و برای کارهای هنری و تئاتر در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با بیان اینکه رونمایی از یازده عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس هم در برنامه است تصریح کرد: تاکنون ۳۶۰ عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس توسط این اداره‌کل تدوین و منتشر شده است.

حبیبی با اشاره به دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان تصریح کرد: برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح، همایش ملی ادبیات پایداری دفاع مقدس و مهدویت در راستای برگزاری دومین کنگره شهدای استان، کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها و رونمایی از آثار هنری تولیدی درباره زندگی‌نامه شهدا و مادران آن‌ها، مصاحبه با پیشکسوتان دفاع و جلسات خاطره‌گویی فرماندهان، همایش جهادگران دوران دفاع مقدس، جلسات بصیرتی و برپایی میز خدمت مدیران و توزیع بسته‌های معیشتی از جمله برنامه‌های شاخص این استان در هفته دفاع مقدس است.

 

  • نویسنده : تنظیم،زلیخا صفری راسته کناری