اختصاصی/صفیر گیلان؛ سیامک احمد زاده رئیس شورای شهر فومن  با تشکر از مردم فهیم شهر فومن گفت: ما بهترین مردمان را داریم و فرهیختگان در این شهر کم نیستند که جا دارد از آنان ویژه تقدیر و تشکر کرد. وی به همایش بزرگ تجلیل از مفاخر و  فرهیختگان فومن اشاره و افزود: این برنامه در […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛ سیامک احمد زاده رئیس شورای شهر فومن  با تشکر از مردم فهیم شهر فومن گفت: ما بهترین مردمان را داریم و فرهیختگان در این شهر کم نیستند که جا دارد از آنان ویژه تقدیر و تشکر کرد.

وی به همایش بزرگ تجلیل از مفاخر و  فرهیختگان فومن اشاره و افزود: این برنامه در سطح ملی با حضور و همت نهادهایی چون استانداری گیلان، شهرداری و شورای اسلامی شهر فومن،فرمانداری شهرستان،سپاه پاسداران ناحیه فومن،نیروی انتظامی،صدا و سیما،اصناف،اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی،اداره ورزش و جوانان شهرستان،اداره توزیع برق،شبکه بهداشت و درمان و کانون پرورش فکری کودک و نوجوان شهرستان برگزار می شود.

احمدزاده با بیان اینکه  تجلیل از مفاخر و فرهیختگان روز پنجشنبه ۲۶ مهر ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۵ عصر در سینما طلوع  شهر فومن برگزار می شود گفت: در این برنامه از مفاخرشهر از گذشته و اولین ها تجلیل خواهیم کرد و این فقط برای شهر فومن است پس همه باید مشارکت کنیم.

رئیس شورای شهر کلوچه ها گفت؛ این شهر ظرفیت های فراوان برای دیده شدن دارد که جا دارد با همدلی و هم فکری خود را برای برگزاری جشنواره های بزرگ کلوچه،رشته خشکار،شیرین و غذا،زولبیای فومن،اگردک و غذاها  آماده کنیم.

رئیس هیئت ورزش همگانی شهرستان فومن با بیان اینکه تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا سلامت و شادی و نشاط را به مردم جامعه هدیه کنیم گفت: ما در شهر و استان و کشوری زندگی می کنیم که از امنیت ویژه برخوردار است و این برنامه نشان از امنیت و اقتدار ملی ماست.

رئیس شورای شهر  مجسمه ها با بیان اینکه این مراسم می تواند باعث شور و نشاط در بین نسل ها شود گفت: ما امسال یک کار مانا و ماندگار را با هم فکری  تعدادی از جوانان شهر  در روز پپنج شنبه رقم می زنیم و آن تجلیل از مفار شهر از آیت الله بهجتگل آقاشیون،شهرداران و … با پلاک کوبی جلوی درب منزل قهرمانان ورزش است که ستارگان ورزشی شهر هستند و این کار در کمیته ملی المپیک ایران انجام شد و اولین بار در استان گیلان در فومن انجام می شود.

رئیس هیئت ورزش همگانی شهرستان فومن با بیان اینکه در روز پنج شنبه همچنین از آیین رونمایی مجسمه آناهیتا که به ثبت ملی رسیده را داریم افزود: بعداز رونمایی از مجسمه آناهیتا  مابا حضور مسئولان پلاک کوبی منازل قهرمانان ورزش را به شکل نمادین در چند منزل قهرمان انجام خواهیم داد.

ثبت مجسمه آناهیتا  فومن در ۲۴ دی ۱۳۹۹ اجرایی شد

به گفته معاون میراث فرهنگی گیلان  مجسمه آناهیتا فومن همزمان با  بخشی از کتیبه سردر قلعه رودخان، سنگ قبر پری‌سلطان، سنگ قبر پیر قطب‌الدین، سنگ کتیبه سنگی عمارت امامزاده عون بن علی، در چوبی مسجد حاج سیدعباس، مجسمه اسب‌ماهی گلسار و  در فهرست آثار منقول میراث ‌فرهنگی کشور به ثبت رسیدند.

 

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری