"پیاده تا خورشید"/مشتاقان و جاماندگان سفر اربعین ببینند - صفیر گیلان | صفیر گیلان
“پیاده تا خورشید”/مشتاقان و جاماندگان سفر اربعین ببینند
عکاس : زلیخا صفری راسته کناری | شناسه خبر : 49950 | تاریخ انتشار : 04 مهر 1400 - 13:59 | 110 بازدید

اختصاصی/صفیر گیلان؛خبرنگار صفیر گیلان ضمن تاکید بر اهمیت و فضیلت زیارت اربعین و راهپیمایی عزت آفرین زائران حسینی به تبیین جایگاه این رویداد عظیم جهانی در غالب گزارش تصویری پرداخت.

خبرنگار صفیر گیلان در گزارش خود اورده؛ جریان عاشورا برای زندگی درسهایی دارد: «درس اول این است که اگر در مسیر حق قدم می‌گذارید باید راه را تا انتها بروید؛ در پیمودن این راه از خطرها نهراسیم و اگر در این مسیر خوف، خون و خطر باشد، آن را به جان بپذیریم تا چهره واقعی حق را نشان دهیم و چهره دشمن را رسوا کنیم. «والعاقبه للمتقین»؛

اربعین پیام دومی دارد و آن این است که به‌رغم صورت ظاهری شکست در جبهه حق، آنهایی که چشم‌های عمیق‌تر و دقیق‌تری دارند درمی‌یابند که سرانجام حق پیروز است و این پیروزی حق را می‌توان درک و دریافت کرد. درس سوم این است که وقتی قرار است کربلا زیباترین، زنده‌ترین، پایاترین و بهترین الگو برای تاریخ اسلام و انسان باشد، همیشه باید آن را تازه نگاه داریم.

اربعین یعنی زنده نگه داشتن و مرور دائمی کربلا، هم باید آن را زنده نگه داریم و هم باید آن را مرور کنیم. منظور از مرور کردن این است که ببینیم پیام روشن کربلای امام حسین(ع) چه بوده است؛ پیام این است که امام حسین(ع) می‌فرماید: هیچ وقت برای رسیدن به خواسته‌های درونی خودتان، تن به ذلت نسپارید.

 

ثبت دیدگاه
گالری تصاویر مشابه