پرچم سبز گنبد امام رضا (ع) تعویض شد - صفیر گیلان | صفیر گیلان
 پرچم سبز گنبد امام رضا (ع) تعویض شد
گزارشگر : فرهنگ رضوی | شناسه خبر : 46618 | تاریخ انتشار : 01 تیر 1400 - 20:03 | 186 بازدید

به گزارش صفیر گیلان؛پرچم حرم مطهر رضوی در طول سال به مناسبت‌های مذهبی در اعیاد و سالروز شهادت ائمه معصومین (ع) چندین بار تعویض می‌شود که بیشترین مدت سیاه‌پوش ماندن آن در ماه‌های محرم و صفر است.

در این میان هر سال ۲ بار پرچم گنبد مطهر حضرت امام رضا (ع) به طور رسمی و در آیینی ویژه تعویض می‌شود که یک بار آن در ابتدای ماه محرم الحرام است که این پرچم به مدت ۶۳ روز بر گنبد حرم مطهر به نماد عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) افراشته می‌ماند و یک مرتبه نیز در سالروز میلاد ثامن الحجج (ع) انجام می‌شود.

به مناسبت ایام ولادت امام رضا (ع) دیشب آیین جشنی در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی همراه با مدیحه سرایی، همخوانی، قرائت زیارت امین الله و حدیث شریف کسا با سخنرانی تولیت حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) در این مراسم گفت: امام خمینی (ره) که رهبر دینی و الهی انقلاب اسلامی بودند، آستان قدس رضوی را به عنوان پایتخت ایران معرفی کردند چرا که معتقد بودند جامعه اسلامی باید نقشه راه کرامت را از ائمه معصومین (ع) بیاموزد.

آیت الله سیدمحمد سعیدی افزود: اداره جامعه اسلامی بعد از امام (ره) بر عهده مقام معظم رهبری گذاشته شد و ملت ایران در دهه کرامت با حضور پرشور در انتخابات یک بار دیگر پوزه استکبار جهانی را به خاک مالید و با انتخابی شایسته، زمینه را برای شکل گیری یک دولت تراز و انقلابی فراهم کرد.

وی اظهار داشت: دولت کار و کرامت، با تاسی به سیره اهل بیت (ع) و با عزم و اراده راسخ و بهره مندی از نیروی جوانان، در گام دوم انقلاب اسلامی، جامعه را در مسیر کرامت و شایسته سالاری قرار می‌دهد.

برنامه‌های ویژه آستان قدس رضوی از آغاز دهه کرامت و روز ۲۲ خردادماه مصادف با اول ذی‌القعده همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه (س) تا امروز، سالروز میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) با شعار “خدمت کریمانه، مهربانی به رسم اهل بیت (ع) ” ادامه داشته است.

عصر امروز نیز مراسم جشن دیگری از ساعت ۱۸ در صحن پیامبر اعظم (ص) با سخنرانی رییس جمهوری منتخب حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی برگزار خواهد شد.

پرچم سبز گنبد امام رضا (ع) تعویض شد _ شهرآرانیوز


ثبت دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.