صفیر گیلان؛مدیر ارشد شرکت حمل و نقل چینی که علاوه بر چین در کشورهای امارات متحده عربی و جمهوری آذربایجان مشغول فعالیت است از آمادگی شرکت متبوع خود برای توسعه ترانزیت کالا از مسیر بنادر منطقه آزاد انزلی خبر داد و افزود:سند همکاری ۲۵ ساله همکاری دو کشور ایران و چین را بستر مناسبی جهت ترسیم و تنظیم افق های جدید همکاری مابین منطقه آزاد متبوع خود با سرمایه گذاران چینی اعلام کرد
به گزارش صفیر گیلان؛، مدیران شرکت چینی فعال در زمینه های حمل و نقل و لجستیک با دیدار از ظرفیت ها و امکانات این منطقه با مهندس علی اوسط اکبری مقدم، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان در خصوص راهکارهای گسترش همکاری ها براساس فرصت های پیش روی، به گفتگو پرداختند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این نشست با بیان ظرفیت ها ومزیت های بنادر انزلی و کاسپین که در محدوده این منطقه واقع شده، به تشریح اقدامات سازمان متبوع خود در خصوص فعال سازی کریدورهای بین المللی و گسترش مراودات تجاری با کشورهای حوزه دریای خزر و اوراسیا پرداخته و اظهار داشت: با عنایت به مزایا و معافیت های قانونی؛ و زیرساخت های ایجاد شده و در حال احداث، به ویژه اتصال به شبکه ریل سراسری و ساخت اسکله رو رو که تا پایان سال جاری مورد بهره برداری قرار می گیرند، این منطقه به مرکز ثقل مناسبات ترانزیتی فرامنطقه ای تبدیل می شود.
وی سند همکاری ۲۵ ساله همکاری دو کشور ایران و چین را بستر مناسبی جهت ترسیم و تنظیم افق های جدید همکاری مابین منطقه آزاد متبوع خود با سرمایه گذاران چینی اعلام کرد و با اشاره به حضور شرکت های چینی در بخش های تولیدی و بازرگانی؛ بر آمادگی سازمان منطقه آزاد انزلی جهت انتقال کالاهای چینی به کشورهای غرب آسیا از مسیر کریدور چین-قزاقستان-ایران (بندر کاسپین) تأکید نمود و صادرات کالاهای ایرانی به کشور چین به روش حمل و نقل ترکییبی از بندر کاسپین را از مهمترین اقدامات سازمان برشمرد.
وی در خصوص مزایای قانونی ثبت شرکت های خارجی جهت تولید و صادرات مجدد و بهره برداری از معافیت های مالیاتی ضمن تشریح ضوابط سرمایه گذاری در منطقه مواردی خاطرشان نمودند.
مدیر ارشد شرکت حمل و نقل چینی که علاوه بر چین در کشورهای امارات متحده عربی و جمهوری آذربایجان مشغول فعالیت است از آمادگی شرکت متبوع خود برای توسعه ترانزیت کالا از مسیر بنادر منطقه آزاد انزلی خبر داد و افزود: از سوی دیگر با توجه به نقش منطقه آزاد انزلی در مسیرهای بین المللی شمال-جنوب و چین-قزاقستان-ایران، به دنبال انتقال کالا از چین و کشورهای جنوب شرق آسیا از این دو کریدور و همچنین ترانزیت کالاهای چینی به کشورها عراق و سوریه از طریق این منطقه، بوده و آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در پسکرانه مجتمع بندری کاسپین و بهره گیری از مدل تهاتر کالا به جای نقل و انتقال ارز، اعلام می کنیم.
گفتنی است بعد از برگزاری این نشست، که معاونین بندری و اقتصادی سازمان حضور داشتند،،مدیران شرکت چینی از امکانات موجود در مجتمع بندری کاسپین و واحدهای صنعتی منطقه دیدار به عمل آوردند.
Saturday, 23 November , 2024