فرایند و مراحل درخواست و برقراری مستمری بازنشستگی عادی به صورت غیرحضوری برای مخاطبین تامین اجتماعی تبیین و تشریح گردید .
وی اظهار داشت : در این راستا ، پس از ارسال درخواست بازنشستگی عادی توسط بیمهشده از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir ، درخواست مزبور در منوی کارتابل غیرحضوری سامانه متمرکز مستمری با وضعیت «در حال بررسی- نیاز به رسیدگی شعبه» درج خواهد شد.
سرپرست معاونت تعهدات بیمه ای تامین اجتماعی گیلان تاکید نمود : متقاضی میبایست تصویر صفحات اول و توضیحات شناسنامه خود را بارگذاری نموده و عکسهای ارسالی باید از اصل شناسنامه گرفته شده و شماره سریال مندرج در هر دو صفحه با هم مطابقت داشته باشد.
محمد رضا رسولی خاطر نشان ساخت در صورت تایید تصاویر مذکور توسط کارشناسان شعبه ، اطلاعات از طریق گزینه «ارسال به پرونده الکترونیک» به پرونده الکترونیک بیمهشده منتقل میگردد.
وی در بخش دیگری از تشریح فرایند کار اذعان داشت : هدف گذاری انجام شده برای زمانبندی اجرای کار بگونه ای است که درخواستهای بازنشستگی که قبل از اتمام وقت اداری در سامانه خدمات غیرحضوری ثبت میشوند، تا پایان همان روز و درخواستهایی که خارج از وقت اداری یا در ایام تعطیل توسط بیمهشده ارسال میگردند، در اولین روز اداری تعیین تکلیف گردد .
سرپرست معاونت تعهدات بیمه ای در ادامه تاکید نمود در صورت پذیرش درخواست بیمهشده در کارتابل غیرحضوری همزمان شماره و تاریخ درخواست بازنشستگی بر روی فرمت (PDF) درخواست بازنشستگی درج و به پرونده الکترونیک وی منتقل میشود. همچنین وضعیت درخواست در کارتابل غیرحضوری به «در حال بررسی شعبه- گام اعلام سابقه» تغییر مینماید.
شایان ذکر است در این خدمت که همسو با رویکرد تحولات دیجیتالی سازمان شکل میگیرد با توجه به اینکه در زمان ثبت درخواست بازنشستگی غیرحضوری توسط بیمهشده، احراز هویت از طریق ارسال کد رمز (OTP) به تلفن همراه وی صورت پذیرفته، نیازی به اخذ امضا یا اثرانگشت بیمهشده، ذیل درخواست بازنشستگی نمیباشد.
محمد رضا رسولی افزود : پس از بارگذاری نامه استعلام ترککار در پرونده الکترونیک، متن «نامه استعلام ترککار شما در بخش پرونده الکترونیک من در سامانه http://eservices.tamin.ir قابل مشاهده میباشد» به صورت پیامک به بیمهشده اعلام میشود.
شایان ذکر است نهایتا پس از صدور حکم برقراری مستمری بازنشستگی عادی و همزمان با تخصیص شماره مستمری، نسخهای از آن در منوی «صندوق شخصی من» در سامانه خدمات غیرحضوری قرار خواهد گرفت و متعاقبا بیمهشده از طریق منوی «اعلام شماره حساب بانکی ویژه مستمریبگیران» میتواند شماره حساب بانکی خود را جهت واریز مستمری اعلام نماید.
Sunday, 24 November , 2024