به همت شهرداری و شورای شهر بندرکیاشهر، رونمایی از برند شهری، شعار و معرفی هویت بصری این شهر بندری عصر روز یکشنبه ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۱ طی مراسمی برگزار شد.
شهردار بندرکیاشهر در آیین رونمایی از برند بندرکیاشهر “تاریخ خاویار خزر” با بیان اینکه رونمایی از برند شهری انتهای راه نیست و رسیدن به مقصد اول است، گفت: پیشینه تاریخی و شیلاتی بندرکیاشهر سبب شده تا این برند را برای شهر بندرکیاشهر با اطمینان بیشتری انتخاب کنیم.
«مرتضی عاطفی» شهردار بندرکیاشهر در مراسم رونمایی از پروژه هویت دیداری بندر کیاشهر توضیح داد: مدیریت شهری قصد دارد با مشارکت نخبگان و جامعه دانشگاهی و علمی گامی راهبردی در حوزه مردمیسازی برندینگ و تعریف فرصتهای جدید سرمایهگذاری برای بندر کیاشهر بردارد.
وی افزود: بندر کیاشهر این لیاقت را دارد که در سطوح بین المللی جایگاه ویژهای داشته باشد و این جایگاه به دست نخواهد آمد مگر اینکه در ابتدا کیاشهروندان با این برند ارتباط برقرار کنند و آنرا به گردشگران معرفی کنند.
شهردار بندر کیاشهر در مراسم رونمایی از این پروژه با بیان اینکه برای موفقیت در حوزه برندینگ شهری ابتدا باید نسبت به ترویج برند در میان مردم اقدام کرد افزود: تا زمانی که مردم برند را از آن خودشان ندانند، با آن ارتباط ذهنی برقرار نکرده و در زندگی روزمره خود با آن ارتباط نداشته باشند هیچ دستاوردی در این راستا عاید شهر نخواهد شد.
عاطفی یکی از شهرداران پر توان استان است
خسرو آرنگ افزود: شهر سکونتگاهی است که شهروندان و ساکنین آن، شهر را می سازند و در ساختن آن نقش بسزایی دارند.
فرماندار آستانه اشرفیه در ادامه با اشاره به اینکه جلب مشارکت همان سرمایهگذاری است، یادآور شد: از مدیریت شهری میخواهم که از توان سرمایهگذاری مهاجرین به استان و شهرها برای توسعه استان و شهر خودمان استفاده کنیم البته باید اراضی کشاورزی و منابع طبیعی با دقت حفظ و حراست کنیم.دکتر مسعود موسوی مدیرعامل کارخانه نوآوری و خلاقیت استان گیلان هم در حاشیه این مراسم با تاکید بر اینکه بندرکیاشهر نیازمند یک طرح جامع توسعه اقتصادی و بطور خاص در حوزه گردشگری است بیان داشت: تا زمانی که سند بالادستی تدوین نشود عملا راهکارهایی که باید در پیش بگیریم ما را به سمت آزمون و خطا هدایت میکند.
مدیرعامل کارخانه نوآوری و خلاقیت استان گیلان، تقویت انگیزههای درونی و حس علاقه مردم با استفاده از برندینگ را مورد توجه قرار داد و گفت: به طور مثال وقتی از برند خاویار و پرورش ماهیان خاویاری بندر کیاشهر صحبت میکنیم میبینیم که این مؤلفهها هیچ اثری در زندگی مردم این شهر بندری نداشته است.
دکتر باغبان کارشناس و فعال بخش خصوصی نیز در همین ارتباط، پرورش ماهیان خاویاری، شیلات، موقعیت جغرافیایی، گردشگری و حتی دلتای سفیدرود را عناصری که میتوانند در حوزه برندینگ به تنهایی برای بندر کیاشهر آورده داشته باشند خواند و افزود: برای کار در حوزه برندینگ ابتدا باید اقداماتی را در سطح شهر از طریق مبلمان شهری نصب و جانمایی المانها و گرافیک محیطی انجام داده شود، سپس در مرحله بعد وارد فاز مردمیسازی آن شویم.
گفتنی است معرفی برند شهری و هویت بصری بندر کیاشهر، حاصل فعالیت گروهی از متخصصین و کارشناسان در مدت زمانی حدود یک سال میباشد.
- نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری راسته کناری
Friday, 22 November , 2024