معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در آیین افتتاح اولین پل کابلی استان گیلان این پل را از لحاظ معماری و مهندسی و جاذبه های طبیعی و گردشگری اطراف پل منحصر بفرد دانست.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان، اکبری، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور  در آیین افتتاح اولین پل کابلی استان گیلان  این پل را از لحاظ معماری و مهندسی و جاذبه های طبیعی و گردشگری اطراف پل  منحصر بفرد دانست.

وی در ادامه افزود: سیستم سازه ای پل از نوع یک دهانه کابل ایستا (ترکه ای) با بلوک مهاری است که در نوع خود در کشور منحصر بفرد است

این پل اولین پل کابلی و بلند ترین دهانه ای است که تماما توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور ساخته شده است.

رضا اکبری  تعداد پل های کابلی را در کشور انگشت شمار عنوان کرد و افزود:  این سازه های ارزشمند مستلزم حفاظت و نگهداری ویژه ای است.

وی با بیان اینکه امروز آرزوی دیرینه مردم این شهرستان برای بهره برداری از این پل به ثمر نشسته است، اظهار داشت:  برای بهره برداری از این پل ۷۵ میلیارد تومان  معادل ۳۵۰ میلیارد تومان  به ارزش امروز  هزینه شده است.

وی با اشاره به زیبایی های طبیعی پیرامون  این پل کابلی، ازشهرداری آستانه اشرفیه  خواست تا فضای پیرامونی را جهت استفاده  مردم  برای تفریح و گردشگری ساماندهی و زیبا سازی کند.

وی یاد آور شد: با وجود تحریم ها ، برای احداث این پل کابلی ۶۱ کیلومتر کابل مصرف شده که  از  کشور اسپانیا وارد شده است.

اکبری ادامه داد: البته قطعات گیره کابل ها که قرار بود از خارج از کشور وارد شود برای نخستین بار  با طراحی و ساخت قطعه در داخل کشور توسط یک شرکت دانش بنیان  از تولید داخلی استفاده شده است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  کشور از مهندس فریبرز مرادی مدیرکل پیشین راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان  جهت اهتمام برای به ثمر رساندن این پروژه قدر دانی کرد.