به گزارش  صفیر گیلان،آتش سوزی مهیب چند باب منزل مسکونی در خیابان شهید نظری شهر رشت  به علت ازدحام جمعیت  با اخلال کار آتش نشانان مواجه شد  و این خود عامل کندی در سرعت کار و خاموش کردن آتش بود. به گزارش صفیر گیلان به نقل از خبرنگار تحریریه خبر روابط عمومی سازمان آتش نشانی […]

به گزارش  صفیر گیلان،آتش سوزی مهیب چند باب منزل مسکونی در خیابان شهید نظری شهر رشت  به علت ازدحام جمعیت  با اخلال کار آتش نشانان مواجه شد  و این خود عامل کندی در سرعت کار و خاموش کردن آتش بود.

به گزارش صفیر گیلان به نقل از خبرنگار تحریریه خبر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت، آتش سوزی مهیب چند باب منزل مسکونی در ساعت۱۳:۳۹ دقیقه امروز ۲۹ آبان ۹۶ به مرکز ستاد فرماندهی ۱۲۵ آتش نشانی اطلاع داده شد که سریعا ۱۴ دستگاه خودروی اطفایی، نجات و آبرسان بهمراه ۵۰ آتش نشان و افسر ارشد آتش نشانی به محل حادثه واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید نظری اعزام شد.

شهرام مومنی معاون عملیات سازمان آتش نشانی با بیان اینکه، آتش در سقف ۳ خانه بهم چسبیده به شدت در حال گسترش بود، افزود: سریعا با اعزام ۳ تیم اطفایی به پشت بام ها و دو تیم پشتیبان توانستیم آتش را در کمتر از ۷ دقیقه مهار و از گسترش آن جلوگیری کنیم.

وی در ادامه با اشاره به کوچه های تنگ و باریک، پارک خودروهای شخصی و همچنین ازدحام شدید جمعیت برای تماشای حادثه، افزود: متاسفانه آتش سوزی در سقف های چوبی بهم چسبیده و بدون دیوار آتش بر، عملیاتی سخت و نفس گیر بهمراه خسارات مالی شدید بهمراه داشت.
مومنی ضمن اشاره مجدد به شدت ازدحام و دخالت خیل عظیمی از مردم حاضر در محل به شهروندان توصیه کرد: در بسیاری از حوادث و آتش سوزی ها شاهد این مشکل هستیم که از شهروندان خواستاریم با توجه به تخصصی بودن حرفه آتش نشانی و کار تیمی آتش نشانان و همچنین وجود مهارت های لازم با توجه به آموزش های ممتد و مستمر برای آتش نشانان؛ حتما در زمان بروز حوادث با رعایت و حفظ ایمنی یاری گر امدادگران و آتش نشانان شهرشان باشند.

همین گزارش حاکی است: علت بروز این آتش سوزی در دست بررسی است.