به گزارش اختصاصی صفیر گیلان،سردار محمد بهروز جلایی در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) که در مسجد جامع شهرستان فومن برگزار شد با اشاره به اینکه دشمن امروز با تمام قدرت در پی کشف راز ماندگاری انقلاب و راه امام است گفت: امروز پرداختن به این بخش از نگاه دشمن  نیاز ضروری و مهم جامع  […]

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان،سردار محمد بهروز جلایی در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) که در مسجد جامع شهرستان فومن برگزار شد با اشاره به اینکه دشمن امروز با تمام قدرت در پی کشف راز ماندگاری انقلاب و راه امام است گفت: امروز پرداختن به این بخش از نگاه دشمن  نیاز ضروری و مهم جامع  است.

 جلایی نظامی را که امام از دل انقلاب برای ما هدیه اورد  یک معجزه خواند و افزود: هندسه فکری سیاسی،اخلاقی ،فرهنگی،عرفانی و علمی حضرت  امام  را حول سه موضوع  می توان برررسی کرد.

وی اولین موضوع را که رهبر انقلاب بنیان گذاشت موضوع عقلانیت و موضوع دوم را معنویت و سومین ضلع هندسی امام را عدالت خواند  و اظهار کرد:در جهان امروزی روابط تشکیل دهنده سازمانها و حقوق بشر حول محور جدایی دین از سیاست،سنخیت اخلاق از سیاست  و دو سطحی بودن دین و اخلاق  می چرخد.

سردار جلایی به وجود ان جی او ها در کشورهای غربی اشاره و افزود: امروز هیچ سازمان مردم نهاد به داد مردم یمن،فلسطین و غزه  نمی رسد  .

ایشان انقلاب امام رایگانگی دین و سیاست -اخلاق و سیاست خواند و گفت: امام با نگاه دینی و عدالت محوری  مردم سالاری دینی را در قلب جهان احیاء کرد .

جلایی به انتخابات پارلمانی شهر و روستا  اشاره و افزود: آزادی عمل مردم ایران  جهان را آشفته کرد و جهان نمی تواند این را باور کند که امام فقط ننوشت اخلاق و دین سیاسی باشد یا سیاست اخلاقی و دینی بلکه امام موضوع عدالت را در دست گرفت تا حق مظلومی پایمال نشود.

سردار جلایی جمع بودن مسلمانان را اقتدار اسلام عزیز خواند و افزود: هرجا مردم به معنای واقعی جمع شوند شکست ناپذیر و این منظومه فکر امام و در اندیشه اخلاقی او متجلی است و در رویکرد سیاسی نمود  و در بعد معنوی او موج می زند.

رییس بسیج  اساتید گیلان با اشاره به اینکه راز ماندگاری امام و شاه بیت  کلیدی موفقیتش در یگانگی دین و سیاست است گفت: در نظام فکری امام همه ی احاد مردم مسئولند و کسی حق ندارد بگوید به من چه یا به تو چه  و سیاست لازمه تحقق حکومت و دولت ست.

جلایی ایده های امام خمینی (ره) را جامعیت اسلام ،جایگاه سیاست و قدرت و سیاست لازمه تحقق حکومت و دولت خواند و گفت: اینها متفاوت از مکاتب و جریانها ی دیگر است که امروز متفکرترین افراد معتقدند .

سردار بهروز جلایی با اشاره به اینکه با تمام  هجمه دشمنان  بیش از ۴۱ میلیون نفر یعنی ۷۳ درصد مردم در انتخابات شرکت و به نظام رای می دهند و همه برنده هستند  گفت: چیزی که جان این منظومه فکری است کلمه طیبه و حیات بخش ولایت فقیه که در راس نظام است می باشد.

وی ولایت فقیه را عاقل،عارف،صبور،مدبر،منظنم،شجاع،قاطع،رئوف و… و در جان کلام آشنا و آگاه به دین و امروز دنیا به این واقف است  که راه امام روشن است.

رئیس بسیج اساتید گیلان  تاکید کردند انهایی که می شنوند ببینند کجای نظام نمی تواند پاسخ گو باشد و برخی ها در عرصه داخلی به این دقت ندارند که نظام می تواند محافظت نشود و از دست برود.

سردار جلائی با اشاره به اینکه عقل،معنویت و عدالت که خواستگاه امام است  را سه چیز منحرف می کند گفت: انحراف اولین موضوع است که باید دقت کنیم  و دوم استحاله و سوم ربایش..

وی انحراف را به این معنا خواند که ما واضح و اشکار از مسیری که  امام  ترسیم کرده فاصله بگیریم و شاخص داخلی از عقل این که بفهمیم انحراف حاصل نشده رضایت مردم است و دشمنی دشمنان در بیرون پس به وصیت نامه امام توجه کنیم.

سردار جلایی با بیان اینکه همه ی ادارات و قوای مقننه ومجریه و قضائیه عدالت محور و اسلامی باشند گفت: امام قرآنها و علماء را از کنج تبعیدگاها و عزلت به صحنه اورد ایا رواست که این ماندگاری در نظر گرفته نشود. .

وی بسیاری از کار خرابی های امروز را از بی ایمانی ها و غفلتها  خواند و گفت: نارضایتی ها و شاکی بودن مردم  نشانه انحراف تلخ ما از برخی مسیرهاست .

یادگار هشت سال دفاع مقدس در فومن گفت: امروز دشمن ترین نظام سیاسی جهان با تمام دستگاهای تبلیغی و  فضاها علیه ماست پس راه امام روشن و واضح است و عدالت را به دست و شجاعانه بیاستیم./زلیخا صفری راسته کنری