به گزارش صفیر گیلان، مهدی حاجتی در آیین گشایش طرح سنجش سلامت دانش آموزان در شهرستان شفت با اشاره به اینکه امسال سلامت بیش از ۳۱ هزار دانش آموز گیلانی سنجش می شود، گفت: ۲۷ پایگاه سنجش سلامت در مناطق مختلف استان برای اجرای این طرح مهیا شده است. وی با اشاره به اینکه ثبت […]

به گزارش صفیر گیلان، مهدی حاجتی در آیین گشایش طرح سنجش سلامت دانش آموزان در شهرستان شفت با اشاره به اینکه امسال سلامت بیش از ۳۱ هزار دانش آموز گیلانی سنجش می شود، گفت: ۲۷ پایگاه سنجش سلامت در مناطق مختلف استان برای اجرای این طرح مهیا شده است.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام از دانش آموزان بدو ورود به دبستان برای حضور در پایگاههای سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی از سوم خرداد آغاز شده است ، افزود: با تکمیل ثبت نام ، خانواده ها از امروز برای معاینه و سنجش فرزندانشان به پایگاههای از پیش تعیین شده و یا مراکز بهداشت حوزه محل سکونتشان مراجعه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان افزود:  اگر سلامت نوآموزان تأیید شود با دریافت برگه های سلامت، می توانند برای ثبت نام به مدارس مراجعه کنند و اگر مشکوک به مشکل یا نارسایی جسمانی باشند به مراکز تخصصی پزشکی و درمانی ارجاع داده می شوند.

طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در گیلان با همکاری ۳۰۰ نفر از نیروهای آموزش و پرورش ، دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی ، استانداری و صدا و سیما اجرا می شود.

یادآور می شود این طرح از امروز به مدت دو ماه در مراکز سنجش و سلامت استان گیلان برگزار می شود.

گفتنی است سال گذشته ۳۱ هزار  دانش آموز  پایه اول استان گیلان در زمینه بینایی سنجی، شنوایی، معاینات بالینی و هوش تحصیلی مورد سنجش قرار گرفته بودند.