به گزارش صفیر گیلان؛حجت الاسلام محمدمهدی افتخاری عصر روز شنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی که در سالناجتماعات فرمانداری شهرستان فومن برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن هفته دولت، اظهار کرد: برخی از دستگاه های اجرایی شهرستان فومن در راستای خدمات رسانی به مردم عملکرد بسیار مطلوبی دارند. وی با بیان اینکه ادارات برق، آب شهری […]

 به گزارش صفیر گیلان؛حجت الاسلام محمدمهدی افتخاری عصر روز شنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی که در سالناجتماعات فرمانداری شهرستان فومن برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن هفته دولت، اظهار کرد: برخی از دستگاه های اجرایی شهرستان فومن در راستای خدمات رسانی به مردم عملکرد بسیار مطلوبی دارند.

وی با بیان اینکه ادارات برق، آب شهری و روستایی در سطح روستاهای شهرستان فومن اقدامات مناسبی انجام داده اند، افزود: سرعت خدمات رسانی به مردم به ویژه در روستاها باید افزایش داده شود تا مردم بدانند کارگزاران نظام برای بهبود معیشت آنها تلاش می کنند.

نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای توسعه زیرساخت ها در جذب اعتبارات ملی کوتاهی نخواهد شد، گفت: با پیگیری های صورت گرفته از سوی مسئولان شهرستان فومن موفق به جذب اعتبارات خوبی برای این شهرستان شده ایم.

وی با اشاره به اقدامات مطلوب صورت گرفته در سطح شهرستان فومن، از بهره برداری سد باغبانان در آینده نزدیک خبرداد و تصریح کرد: به رغم کارشکنی های صورت گرفته در سال های گذشته روز دوشنبه با حضور وزیر نیرو عملیات اجرایی سد لاسک در شهرستان شفت آغاز می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در فرآیند اجرای این پروژه برای ۳۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد می شود، افزود: در مورد سد خالصان در شهرستان فومن نیز طرح مطالعاتی آن در فار دوم در حال انجام بوده که برای اجرای آن نیازمند همکاری همه دستگاه ها به ویژه منابع طبیعی هستیم.

نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی اجرای این پروژه بر روی ماسوله رودخان سبب تأمین آب غرب استان گیلان می شود، گفت: با اجرای این پروژه از هدر رفت ۱۳۳ میلیون متر مکعب آب این رودخانه جلوگیری خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت سد منجیل و کاهش ذخایر منابع آبی این سد، خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای مهم و تأثیرگذار برای جلوگیری از کمبود منابع آبی برای کشاورزان در استان اجرای و احیای پروژه های سدهای لاستیکی است که در سد باغبانان با اعتبار ۱۴ میلیاردتومانی نقش بزرگی در این زمینه ایفا می کند.

افتخاری با تأکید بر ضرورت توجه و دقت نظر بیشتر از سوی مسئولان در کمیته های برنامه ریزی برای جذب حداکثری اعتبارات، تصریح کرد: در بسیاری از حوزه های زیرساختی شهرستان فومن با مشکل مواجه بوده که آب شرب روستایی یکی از مهم ترین آنها است که متاسفانه تنها در بخش مرکزی ۴۳ روستا فاقد آب شرب هستند.

 بافت روستایی شهرستان فومن بسیار فرسوده است

وی با بیان اینکه بخش مرکزی شهرستان فومن فاقد بسیاری از امکانات زیرساختی و خدماتی است، ادامه داد: متاسفانه این بخش که به عنوان پیشانی شهرستان مطرح بوده در آب شرب، برق، راه با مشکلات بسیاری روبه رو است.

نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نبود امکانات و زیرساخت های با وجود ظرفیت های گردشگری در خورشأن شهرستان فومن نبوده و نیست، اظهار کرد: مسئولان باید اهتمام ویژه ای در این حوزه داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید در کمیته برنامه ریزی توجه ویژه ای به سه حوزه برق، آب و راه شهرستان فومن صورت گیرد، ادامه داد: بافت روستایی شهرستان فومن بسیار فرسوده است و متاسفانه با شروع فصل پاییز و زمستان مشکلات زیادی در این حوزه خواهیم داشت.

افتخاری از مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستان فومن خواست برای پاسخ به درخواست دستگاه های دیگر کم توجه و مغرضانه اقدام نکنند، افزود: نباید صدور یک مجوز از سوی یک دستگاه شش ماه طول بکشد.

وی با بیان اینکه ارباب رجوع نباید درگیر اختلافات دستگاه شود، گفت: بسیاری از مردم شهرستان فومن از نوع برخورد برخی از دستگاه ها رضایت نداشته و گلایه ندارند.

نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی به شرایط جامعه نیز اشاره و خاطرنشان کرد: امیدواریم طی هفته آینده تصمیمات خوبی که به نفع مردم کشور باشد در مجلس اتخاذ شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مطمئنا در ماه های آینده در حوزه دارو با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد، تصریح کرد: باید مسئولان و مجلس تصمیمات مناسبی در این زمینه بگیرند تا کمترین آسیب متوجه مردم شود.

افتخاری با اشاره به اینکه متاسفانه هنوز وضعیت بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) فومن به شرایط مطلوب مورد نظر ما و مردم شهرستان نرسیده است، افزود: البته قول های برای رفع مشکلات موجود در بیمارستان داده شده ولی نیازمند تلاش بیشتر مسئولان حوزه بهداشت و درمان هستیم.

وی با تأکید براینکه مسئولان شهرستان برای رفع مشکلات مردم باید از حق شهرستان در سطح استانی و ملی دفاع کنند، گفت: بسیاری از ابلاغات باید براساس وضعیت و شرایط شهرستان فومن اجرایی شود.

 

نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در ادامه به وضعیت اسفناک رودخانه لولمان نیز اشاره و تصریح کرد: متاسفانه این رودخانه به زمین ورزشی این منطقه نیز آسیب وارده کرده است.

وی همچنین از اداره جهاد کشاورزی شهرستان فومن نیز خواست تا پیگیری اعتبارات برای بتنه کردن نهرها باشند زیرا مجمع نمایندگان گیلان در این زمینه نامه ای به وزیر جهاد ارسال کرده و موافقت وی نیز دریافت شده است.
وی با بیان اینکه ارباب رجوع نباید درگیر اختلافات دستگاه شود، گفت: بسیاری از مردم شهرستان فومن از نوع برخورد برخی از دستگاه ها رضایت نداشته و گلایه دارند.

تصمیمات مجلس در روزهای آینده به نفع مردم کشور  اتخاذ شود

حجت الاسلام افتخاری با اشاره به برنامه ریزی برای دو طرح اشتغالزایی بزرگ در شهرستانهای فومن و شفت گفت: همه کارهای این دو طرح نهایی شده است اما متاسفانه شاهد کارشکنی دو اداره مربوطه هستیم که باید این مشکلات را از بین برد تا بزودی شاهد اجرای این دو پروژه باشیم

وی با بیان اینکه باید فاصله بین شهر فومن تا بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) باید بلوار احداث و چمن کاری شود، اظهار کرد:اجرای طرح هادی داخل بازار رودپیش(آسفالت و بلوار) نیز در اسرع وقت با اعتبار ۳۰۰میلیون تومان اجرایی خواهد شد.

نماینده شهرستانهای فومن و شفت با ابراز نگرانی از وضعیت پل روستای کلفت تصریح کرد: مردم این منطقه بسیار در خصوص این پل نگران هستند و پیگیری های لازم در مورد این پل صورت گرفته که از محل ستاد مدیریت بحران برای ساخت این پل اعتبارات در نظر گرفته شده است و به اداره کل راهداری ابلاغ گردیده و باید اجرایی شود که نیازمند تسریع در کار است.

وی خاطرنشان کرد: نقاط کور شبکه های ارتباطی موبایل با توجه به دستور مستقیم وزیر ارتباطات همچنان رفع نشده است که باید مورد توجه قرار گیرد‌ و نباید شاهد فرصت سوزی در فومن و شفت از سوی مسئولین باشیم.

افتخاری از انجام مطالعات سد لاستیکی رودبار چیره نیز در آینده نزدیک خبر داد و افزود:موافقت احداث ۱۱سد در گیلان اخذ شده است که سد لاستیکی رودبار چیره نیز یکی از این سدها خواهد بود.