به گزارش صفیر گیلان ، مهدی حاجتی امروز در رشت با گرامیداشت هفته معلم گفت: هفته معلم یادآور فضیلت ، کرامت و سازندگی کسانی است که با ارزش ترین سرمایه آحاد جامعه یعنی فرزندانشان را پرورش می دهند. وی با گرامیداشت شهادت استاد مرتضی مطهری خاطرنشان کرد: ایشان در شکل گیری انقلاب اسلامی طلایه دار تفکر […]

به گزارش صفیر گیلان ، مهدی حاجتی امروز در رشت با گرامیداشت هفته معلم گفت: هفته معلم یادآور فضیلت ، کرامت و سازندگی کسانی است که با ارزش ترین سرمایه آحاد جامعه یعنی فرزندانشان را پرورش می دهند.

وی با گرامیداشت شهادت استاد مرتضی مطهری خاطرنشان کرد: ایشان در شکل گیری انقلاب اسلامی طلایه دار تفکر دینی است و آثارش الهام بخش دانشجویان و اقشار مختلف مردم بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در بخش دیگری از سخنانش  به دستاوردهای آموزش و پرورش در سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: کسب رتبه ششم کنکور در چهار سال متوالی و کسب مدال های رنگارنگ دانش آموزان نخبه در مسابقات علمی و همچنین مسابقات قرآنی بخشی از موفقیتهای آموزش و پرورش گیلان است.

حاجتی افزود: استفاده از ظرفیت دستگاههای مختلف در بالندگی و رشد فرزندان ضروری است و اجرای مصوبات شاخص در شورای آموزش و پرورش استان، بخشی از این هم افزایی سازمانهای مختلف است.

وی  با برشمردن برخی از وظایف ذاتی بزرگترین دستگاه تعلیم و تربیت کشور یادآور شد: ما به دنبال تربیت نسلی خلاق، منتقد، آگاه به حقوق شهروندی و همچنین ارتقای کیفیت مستمر در مدارس هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در پایان با اشاره به برگزاری مراسم متنوع در تقدیر از فرهنگیان برتر استان، از حمایت های نماینده ولی فقیه، استاندار، سازمانها و گروههای مردم نهاد در برگزاری این برنامه ها قدردانی کرد.

۲۷ هزار و ۵۰۰ فرهنگی در گیلان، تعلیم و تربیت ۳۷۵ هزار دانش آموز را بر عهده دارند.