به گزارش صفیر گیلان؛فرماندار شفت در آیین تقدیر از نویسندگان  این شهرستان با اشاره به اینکه این همایش تلنگری است تا ظرفیتهای شهرستان را بشناسیم گفت:ظرفیتهای شهرستان مقفول مانده است.  فرماندار شفت  با بیان اینکه پژوهش،  سنگ بنای اولیه موفقیت های علمی و رسیدن به توسعه در هر کشوری است  افزود : فناوری های نوین […]

به گزارش صفیر گیلان؛فرماندار شفت در آیین تقدیر از نویسندگان  این شهرستان با اشاره به اینکه این همایش تلنگری است تا ظرفیتهای شهرستان را بشناسیم گفت:ظرفیتهای شهرستان مقفول مانده است.

 فرماندار شفت  با بیان اینکه پژوهش،  سنگ بنای اولیه موفقیت های علمی و رسیدن به توسعه در هر کشوری است  افزود : فناوری های نوین امروز حاصل پژوهش و تحقیق گذشتگان است که جامعه بشری اکنون از آن بهره مند شده است.

محسنی با بیان اینکه در دو دهه اخیر با تلاش های صورت گرفته در حوزه پژوهش ، ایران اسلامی در جزو کشورهای مطرح منطقه و جهان است افزود: سهم پژوهش از بودجه کشور در حال حاضر ۱٫۱ درصد است که باید برای رسیدن به نقطه مطلوب ۴ درصدی برنامه ریزی های مدونی انجام پذیرد.

نماینده عالی دولت در شفت با بیان اینکه  اگر قرار است در حوزه پژوهش با نگاه جدید ورود کنیم و از تجارب دنیا بهرمند و استراتژی داشته باشیم باید فرهنگ تحقیق و پژوهش  در مدارس نهادینه گرددگفت: آموزش و پرورش باید بستر سازی این کار را انجام دهد تااز تولید مدرک در دانشگاه به تولید علم برسیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ باید در آحاد جامعه فراگیر شود و محول کردن آن تنها به دولت صحیح نیست افزود : شهرستان شفت ظرفیتهای بسیار خوبی در حوزه فرهنگ و هنر دارد و با برنامه ریزی های مدون می تواند به بالفعل تبدیل گردد.

فرماندار شفت بر لزوم تغییر درنگرش به موضوعات برای پیشرفت تاکید کرد و افزود : توسعه فرهنگی نیازمند مشارکت همگانی است .

وی با اشاره به اینکه شهرستان شفت نیازمند پوست اندازی در بخش های عمرانی و فرهنگی است افزود : پرداختن به فرهنگ و پژوهش برای رسیدن به توسعه پایدار یک اولویت است.

گفتنی است در پایان این آیین با اهدای لوح و هدیه از خانم ها رقیه آزادنیا ، عذرا فصیحی ، پروین علیپورو آقایان عباس رضاپور لاسکی ، رضا فرخنده ، نادر افشاریان  ،  جواد نظری مقدم و مهران حسین زاده تقدیر به عمل آمد.