به گزارش صفیر گیلان؛رضا علیزاده با حضور در روستای قلعه رودخان با اهالی این روستای گردشگری دیدار و گفتگو نمود.   مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان رسیدن به تعاملات جمعی و تحقق نگاهی مدنی را موتور محرکه و تقویت کننده مسئولان در اجرای وظایفشان خواند و افزود: ایجاد ارتباط عمومی و تنگاتنگ با […]

به گزارش صفیر گیلان؛رضا علیزاده با حضور در روستای قلعه رودخان با اهالی این روستای گردشگری دیدار و گفتگو نمود.

 

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان رسیدن به تعاملات جمعی و تحقق نگاهی مدنی را موتور محرکه و تقویت کننده مسئولان در اجرای وظایفشان خواند و افزود: ایجاد ارتباط عمومی و تنگاتنگ با ذینفعان گردشگری و جوامع محلی زمینه اعتمادی دو سویه را فراهم کرده و توسعه فرا بخشی را پدیدار می کند.

علیزاده در این دیدار که با هدف توسعه روابط مردم و مسئولین برگزار شد، با اشاره به اینکه باید بستر لازم برای شنیدن نظرات و پیشنهاد های مردم در فضایی سالم از سوی مسئولین فراهم شود، اظهار داشت: گسترش این ارتباطات جامعه را زنده نگه می دارد، نظرات و انتقادات را منتقل می کند و موجب ارتقا سطح مناسبات اجتماعی می گردد.

وی رسیدن به تعاملات جمعی و تحقق نگاهی مدنی را که ریشه دینی هم دارد و از تاکیدات قران مجید است،موتور محرکه و تقویت کننده مسئولان در اجرای وظایفشان خواند و افزود: هر برنامه ای که وجه عمومی به خود نگیرد و نقش مردم در آن کمرنگ باشد ، در حد طرح و شعار باقی می ماند اما در صورت نقش پذیری مردم و تامین منافع آنان قطعا تحقق هدف را ممکن می سازد.

این مسئول تصریح کرد:بیان عملکرد صورت گرفته از سوی دولتمردان و تشریح برنامه های پیش روی آنها، توطئه دشمنان نظام مبنی بر ایجاد بی اعتمادی را بی اثر نموده و موجب افزایش نشاط و امید در کشور می شود.

علیزاده به تلاش های دولت بر مدار توسعه و تحول روستایی اشاره کرد و بیان داشت:طرح هایی که امروز دولت در حمایت از گردشگری روستایی دنبال می کند علاوه بر رونق اقتصادی و رفع محرومیت های جوامع محلی،رفع بیکاری و فراهم شدن فرصت کافی برای خودباوری زنان و مردان روستا در سایه خودکفایی را مورد توجه قرار داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان خاطرنشان کرد: آمادگی پرداخت تسهیلات لازم برای احداث واحدهای بوم گردی روستایی در استان وجود دارد و بخش دولتی ضمن تعامل با گروه های مختلف اعم از بخش خصوصی، نهادهای مردمی و صنفی و سایر اقشار تقویت زیرساخت روستایی و گردشگری را دنبال خواهد نمود.

وی با بیان اینکه روستاهای گیلان قطب بزرگ گردشگری استان تلقی می شوند و پتانسیل بالایی در توسعه این صنعت دارند؛از مردم خوب و مهمان نواز مناطق روستایی خواست تا با ارائه پیشنهاد و نظرات سازنده در مسیر تقویت گردشگری بومی گام بردارند.

لازم بذکر است که این دیدار به منظور اجرای طرح جدید اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با عنوان “توسعه گردشگری، بامردم و برای مردم” صورت گرفت و در سایر روستاهای استان نیز تداوم خواهد داشت.