به گزارش صفیر گیلان؛همایش توجیهی و آموزشی کاندیداهای شورای اسلامی بخش رانکوه  شهرستان املش در  مسجد شهدای این شهر برگزار گردید. در این جلسه که با حضور نامزدهای پنجمین دوره شوراهای اسلامی روستاهای بخش رانکوه برگزار شد یونس محمودی فرماندار شهرستان و سید مهدی باش بتن بخشدار رانکوه و مسئول آموزش ستاد انتخابات برگزار شد […]

به گزارش صفیر گیلان؛همایش توجیهی و آموزشی کاندیداهای شورای اسلامی بخش رانکوه  شهرستان املش در  مسجد شهدای این شهر برگزار گردید.

در این جلسه که با حضور نامزدهای پنجمین دوره شوراهای اسلامی روستاهای بخش رانکوه برگزار شد یونس محمودی فرماندار شهرستان و سید مهدی باش بتن بخشدار رانکوه و مسئول آموزش ستاد انتخابات برگزار شد ابتداء یونس محمودی در این دیدار ضمن برشمردن اهمیت انتخابات گفت : در ۲۹ اردیبهشت ما شاهد دو رخداد مهم و حیاتی جهت تبیین وتعیین سرنوشت سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی نظام در عرصه داخل و خارج هستیم.

وی ادامه داد : یکی از مهمترین وظائف فرمانداران و بخشداران تعامل با هیأت های اجرایی و نظارت بر امر انتخابات می باشد.

رئیس حوزه انتخابیه شهرستان املش همچنین تأکید کرد :  در امر انتخابات  چهار مقوله بسیار مهم است که برای قانون گذار تعیین شده که شامل ، حسن اجرای قانون ، سلامت انتخابات ، امنیت انتخابات و مشارکت و حضور حداکثری در انتخابات است.

وی گفت : حسن اجرای قانون بسیار مهم است و همه ما از فرمانداران ، بخشداران ، هیأت های اجرایی ، هیأت های نظارت ، دهیاران و اعضاء شوراها و خصوصا” نامزدهای محترم باید رعایت کنند تا خدشه ای در امر برگزاری انتخابات پیش نیاید.

فرماندار املش به نامزدهای شوراها توصیه کردند : کسی که  می خواهد در حوزه خدمات شهری و روستایی کار کند باید برنامه محور باشد و شماها باید با برنامه وارد کارزار انتخابات شوید زیرا اگر برنامه جامعی نداشته باشید نخواهید توانست مورد قبول مردم واقع شوید.

محمودی خاطرنشان کرد : حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی نشان از بالندگی ، پویایی و نشان از معرفت و شعور سیاسی بالای مردم این خطه است.

وی مشارکت بالای مردم شهرستان املش در انتخابات های گذشته را بیانگر همین موضوع خواند  و گفت؛ این خواست رهبری معظم انقلاب ، ریاست محترم جمهوری و همه ارکان نظام است زیرا مشارکت بالای مردم در امر انتخابات تضمین کننده امنیت ملی و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده عالی دولت در شهرستان افزود : همه ارکان دولتی اعم از فرمانداران ، بخشداران ، مدیران دستگاه ها ، شوراها و دهیاران باید زبان گویای دولت در بحث تبیین عملکرد دولت در بین مردم باشند  و کسی حق ندارد خدمات دولت که همانا خدمات نظام است را به بازی گرفته و سیاه نمایی کند و دل مردم را خالی کند.

محمودی در بخشی از   سخنان خود به خدمات دولت تدبیر و امید در شهرستان اشاره  و افزود : برخی از خدمات دولت تدبیر و امید در شهرستان شامل  گازرسانی به روستاهای ییلاقی ، کوه پایه ای و جلگه ایست.

ایشان در ادامه افزود: ۸۶ درصد از روستاهای بالای بیست خانوار ما دارای نعمت گاز طبیعی است و مابقی روستاها نیز با تمهید مقدمات مهندس ظهیری مدیرعامل محترم گاز استان در مرحله عملیاتی شدن است که در همین راستا مبلغ ۱۲ میلیارد تومان برای اینکار اختصاص یافته و بزودی ان شاالله عملیات میدانی آن آغاز خواهد شد.

فرماندار املش همچنین افزود : در بحث آبرسانی در شهرستان نیمه برخوردار املش ۸۲ درصد از روستاهای این شهرستان از نعمت آب آشامیدنی مطمئن برخوردارند که این میزان در مقایسه با شاخص کشوری ۷ الی ۸ درصد جلوتر هستیم.

وی به خدمات دولت در  صدور اسناد مالکیت روستایی اشاره کرد و افزود : ما توانستیم در بخش صدور اسناد مالکیت روستایی از رتبه نهم در سال های گذشته به رتبه سوم در سال ۹۵ برسیم.