به گزارش صفیر گیلان؛محمد اکبرزاده با اشاره به فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گیلان اظهار کرد: طرح هادی روستایی به منظور ایجاد زمینه توسعه و عمران، تامین عادلانه امکانات و همچنین هدایت و توسعه روستاها برای یک دوره ۱۰ ساله تهیه می‌شود. وی ادامه داد: ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش […]

به گزارش صفیر گیلان؛محمد اکبرزاده با اشاره به فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گیلان اظهار کرد: طرح هادی روستایی به منظور ایجاد زمینه توسعه و عمران، تامین عادلانه امکانات و همچنین هدایت و توسعه روستاها برای یک دوره ۱۰ ساله تهیه می‌شود.

وی ادامه داد: ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آینده و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف مسکونی، تجاری، کشاورزی، تاسیسات و تجهیزات و نیازمندی‌های عمومی روستایی بر حسب مورد در قالب طرح هادی در سطح کشور تهیه و اجرایی می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان به اجرای ۲۵۴ طرح هادی روستایی در سال ۹۵ در استان اشاره کرد و افزود: طرح‌های مذکور با اعتبار یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اجرایی شده و در مقایسه با سال ماقبل آن از لحاظ اعتباری ۱۰.۷ درصد رشد داشته است.

اکبرزاده با بیان اینکه تهیه و بازنگری طرح هادی از اقدام‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: تمام طرح‌های هادی روستاهای بالای ۲۰ خانوار در گیلان تهیه شده و صددرصد برنامه تحقق پیدا کرده است.

وی از بازنگری طرح هادی ۱۰۶ روستا با اعتبار ۴۰۰ میلیون ریال در سال‌های ۹۴ و ۹۵ در گیلان خبر داد و بیان کرد: با اجرای طرح‌های مذکور تعداد ۶ هزار و ۲۴۰ نفر اشتغال موقت در استان ایجاد شده است./فارس