اختصاصی/صفیر گیلان؛حجت الاسلام والمسلمین هاشمی امام جمعهشهرستان شفت در گفتگویی با تبریک ایام مبارک رمضان و تبریک روز معلم با بیان اینکه پس از شیوع کرونا نماز های جمعه و جماعت در سراسر کشور به منظور حفظ سلامتی مردم تعطیل شد افزود : با توجه به تدوین دستورالعمل های جدید بهداشتی شامل ضد عفونی کردن مساجد […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛حجت الاسلام والمسلمین هاشمی امام جمعهشهرستان شفت در گفتگویی با تبریک ایام مبارک رمضان و تبریک روز معلم با بیان اینکه پس از شیوع کرونا نماز های جمعه و جماعت در سراسر کشور به منظور حفظ سلامتی مردم تعطیل شد افزود : با توجه به تدوین دستورالعمل های جدید بهداشتی شامل ضد عفونی کردن مساجد و مصلی ها ، فاصله گذاری اجتماعی ، استفاده از وسایل شخصی در نماز و … خواستار همکاری شبکه بهداشت و درمان و مسوولین شفت برای فراهم کردن بستر های لازم برای برپایی مجدد نمازجمعه و جماعت در شهرستان شد.
امام جمعه شفت دستورالعمل برگزاری نماز جمعه و جماعت در مصلی و مساجد را به  فال نیک  گرفت و گفت:
ستاد برگزاری نماز جمعه و جماعت شهرستان قدرت برگزاری این دستو العمل را  به تنهایی ندارد ونیاز است تا  شبکه بهداشت و اعضای تامین و …. در این امر ما را یاری بدهند تابا فاصله گذاری اجتماعی و فاصله  نماز برگزار شود.

  حجت الاسلام والمسلمین دکترسید عبدالله هاشمی جلسه شورای فرهنگ عمومی را یکی از جلسات مهم و پارلمانی هر شهرستان خواند و گفت: اعضای شورای فرهنگ عمومی شخصا در جلسه شورای فرهنگ عمومی حضور و از فرستادن جایگزین امتناع کنند.

وی تصریح کرد؛بخاطر حفظ سلامت مردم منطقه البته  مراسم ختم  در مساجد فعلا جایز نیست ضمن اینکه ما برای خانواده های  فوت شدگان ویروس کرونا صبر جمیل را مسئلت داریم امیدواریم در آینده این مراسمات را با حفظ رعایت نکات بهداشتی داشته باشیم..

کارکنان و مدیران شهرستان به رزمایش مواسات لبیک گویند

امام جمعه شهرستان شفت در بخشی دیگر به  رزمایش مواسات که اقداماتی مردمی در شهرستان انجام شده  اشاره و افزود؛ متاسفانه مسئولان تا امروز کمتر ورود کردند که انتظار داریم با ورود بیشتر شاهد اهداء بسته های حمایتی در ایام رمضان و عید فطر  باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی تمرین حسن خلق و تنظیف جسم و روح را در ماه مبارک رمضان از  همگان خواستار و اظهار نمود؛
ارباب رجوع که به مکانی مراجعه می کند  انتظار و خواسته هایی دارد که باید محترمانه پاسخ داده شود.

هاشمی وجود احشام سرگردان در شهر شفت را یک معضل برای شهروندان خواند و گفت: . این روزها با بی تفاوتی شهرداری و شورای شهر نسبت به این معضل باعث شده است هر روزه شاهد حضور گاوها و اسب های اهلی در سطح شهر باشیم.

 وی در پایان با اشاره به اینکه  در این روزها در ورودی ها و خروجی ها و نیز در داخل کوچه های شهر و در درب منازل و محل کارمان شاهد وجود احشام هستیم گفت: شهردار و شورا  تدبیر ها و دقت ها را بیشتر کنند و به نظافت شهر برسند زیرا  امروز مشخص نیست که شفت شهر است یا  روستا(دهات) است .

تنظیم/زلیخا صفری راسته کناری