به گزارش اختصاصی صفیر گیلان از شفت؛رضا زمانی رئیس اداره محیط زیست شفت گفت : با توجه به پیگیری های بعمل آمده طی یک ماه گذشته احکام قضائی برای متخلفین محیط زیست شهرستان صادر گردید. رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شفت از صدور هشت فقره حکم قضایی برای متخلفین برداشت غیرمجاز […]

 

 

 

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان از شفت؛رضا زمانی رئیس اداره محیط زیست شفت گفت : با توجه به پیگیری های بعمل آمده طی یک ماه گذشته احکام قضائی برای متخلفین محیط زیست شهرستان صادر گردید.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شفت از صدور هشت فقره حکم قضایی برای متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه ، صید غیرمجاز و دفع غیربهداشتی فاضلاب در این شهرستان خبر داد گفت:طی این حکم  ۵ نفر از برداشت کنندگان غیرمجاز شن و ماسه از رودخانه های شهرستان مجموعأ به ۹ ماه حبس تعزیری و ۷ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم گردیدند .

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شفت با اشاره به اینکه  همچنین ۲ نفر از متخلفین بابت صید غیرمجاز ۷۵ قطعه ماهی از رودخانه با تورهای سالیک مجموعأ به پرداخت دو میلیون ریال محکوم و نیز یک متخلف بعلت دفع غیربهداشتی فاضلاب به دو میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم گردیدند .

زمانی گفت : با هدف جلوگیری از تخلفات محیط زیستی و حفاظت از عرصه های طبیعی مأمورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان در قالب گروههای گشت زنی بصورت شبانه روزی در مناطق حضور دارند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی با متخلفین برخورد قانونی می نمایند .

زمانی از عموم مردم درخواست کرد که در صورت مشاهده هر گونه تخلف و اقدام به شکار و صید و برداشت غیرمجاز شن و ماسه و یا آلوده نمودن و یا تخریب محیط زیست مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع دهند .

کشف و ضبط ۳ قبضه اسلحه غیرمجاز در شهرستان شفت

 

رئیس محیط زیست شهرستان شفت با اشاره به اینکه طی گشت مشترک نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شفت با پلیس امنیت نیروی انتظامی شهرستان در دو هفته گذشته یک قبضه اسلحه غیرمجاز تکلول ته پر ودو قبضه اسلحه غیرمجاز سر پر کشف و ضبط گردید و پرونده متخلفین جهت پیگیری به مراجع قضائی ارسال شد .

  رضا زمانی رئیس اداره محیط زیست شفت عنوان کرد : بر اساس بند الف ماده ۶ قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز هر کس بطور غیرمجاز سلاح غیرمجاز و یا مهمات آن را خریداری ، نگهداری و یا حمل نماید به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه و جزای نقدی تا ۲۰ میلیون ریال محکوم خواهد شد .

وی از عموم مردم درخواست کرد از خریداری و نگهداری سلاحهای غیرمجاز خودداری نمایند .