حجت الاسلام «رجب اسماعیل پور» در خطبه های نماز امروز(جمعه،  ۲۱ آذر) با اشاره به ترور شهید فخری زاده و نزدیک شدن به سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی بر مطالعه تاریخ و تحلیل آن تاکید کرد و گفت: درست خواندن تاریخ و تحلیل درست آن هنری می خواهد که ثمره ارزشمندی به همراه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛حجت الاسلام «رجب اسماعیل پور» در خطبه های نماز امروز(جمعه،  ۲۱ آذر) با اشاره به ترور شهید فخری زاده و نزدیک شدن به سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی بر مطالعه تاریخ و تحلیل آن تاکید کرد و گفت: درست خواندن تاریخ و تحلیل درست آن هنری می خواهد که ثمره ارزشمندی به همراه خواهد داشت.

امام جمعه موقت سنگر با بیان اینکه اگر تحلیل ها و تطبیق های درستی داشته باشیم نوع برخوردها در مواجهه با اتفاقات نیز درست انجام می شود، اظهار کرد: اگر تحلیل ها و تطبیق ها اشتباه باشد رفتار نادرست اتفاق می افتد و بسیاری از مناظرات سیاسی بخاطر همین است.

وی افزود: با توجه به همه مشکلاتی که در کشور وجود دارد اما مقام معظم رهبری در سخنرانی های خود همیشه امید به آینده را با مصداق اتفاق های خوبی که در عرصه های علمی و پیشرفت هایی که در کشور رخ می دهد، بیان می کنند.

حجت الاسلام اسماعیل پور تصریح کرد: مقام معظم رهبری سال هاست که بحث نفوذ را مطرح می کنند و می بینیم که ترور شهید فخری زاده ثمره همین نفوذ بوده که در کشور اتفاق افتاده است.

وی به پافشاری مقام معظم رهبری و هشدار ایشان درباره نفوذ اشاره کرد و افزود: کلمه نفوذ ۴۰۰ بار در سخنرانی های ایشان دیده می‌شود که درصد بالای آن نفوذ خارجی و بخش کمی به نفوذ داخلی اشاره دارد.

حجت الاسلام اسماعیل پور اذعان کرد: انسان هایی که اهل تقوا باشند، حق و باطل را  از هم تشخیص می دهند از این رو باید بدانیم که وقتی اختلاف ایجاد شود، راه نفوذ نیز فراهم می شود یعنی اگر به کسی تهمت زدیم و فاصله ایجاد کردیم نفوذ به میان می آید.

وی خاطر نشان کرد: وقتی حق و باطل را با هم شریک کنیم «حق» خودبخود کتمان می شود.

امام جمعه موقت سنگر در ادامه با تاکید بر توجه داشتن به کلیدواژه ها، به اینکه مقام معظم رهبری هفت هزار بار در سخنرانی های مختلف کلمه «تمدن» را به کار برده اند اشاره کرد و گفت: ایشان به دنبال تمدن نوین اسلامی است و اگر همین ۲کلید واژه (نفوذ_تمدن) را کنار هم بگذاریم به هدف بالایی می رسیم.

وی بیان کرد: جریان نفوذ به دنبال این است که به جایگاه ولی فقیه و شخص مقام معظم رهبری ضربه بزند و هر کجا اختلاف باشد نفوذ در این مسیر موفق تر است.

حجت الاسلام اسماعیل پور گفت: هر کجا چه در قسمت خرد و چه قسمت کلان جامعه اختلافی است باید مسئولین به دنبال رفع آن باشند.

وی با اشاره به سکوت امیرالمومنین (علیه السلام) و ساکت ماندنشان توسط دشمنان ولایت، تاکید کرد: نباید بگذاریم این جایگاه و شخص ولی فقیه در این جایگاه  زیر سوال برود و دشمن به اهدافی که می خواهد برسد.

حجت الاسلام اسماعیل پور خاطرنشان کرد: هر چه ما در مسیر تقوا موثرتر باشیم جلوی این نفوذها گرفته می شود و گرچه دشمن در اجرای نقشه های خود بیکار نمی نشیند اما در کارهایی که انجام می دهد ناموفق خواهد بود.