به گزارش صفیرگیلان  ، حجت‌الاسلام اصغر جدایی  در نماز جمعه این شهر تقوا را زندگی توأم با تعهد و نظم و پایبندی به اصول زندگی انسانی دانست و اظهار کرد: تقوا حرکت در مسیری بوده که خداوند برای بندگان خود در نظر گرفته است. وی یکی از بزرگ‌ترین بلاهای اجتماعی در دنیای امروز را شایعه‌سازی […]

به گزارش صفیرگیلان  ، حجت‌الاسلام اصغر جدایی  در نماز جمعه این شهر تقوا را زندگی توأم با تعهد و نظم و پایبندی به اصول زندگی انسانی دانست و اظهار کرد: تقوا حرکت در مسیری بوده که خداوند برای بندگان خود در نظر گرفته است.

وی یکی از بزرگ‌ترین بلاهای اجتماعی در دنیای امروز را شایعه‌سازی علیه بزرگان و شخصیت‌ها و افراد مختلف دانست و گفت: در طول تاریخ انسان‌های فرهیخته زیادی از گردونه خدمت صادقانه خارج شدند، انسان‌هایی که می‌توانستند جوامعی را متحول کنند، انسان‌هایی که می‌توانستند خدمات بزرگی را انجام دهند اما به خاطر یک شایعه منزوی شدند.

امام جمعه اسالم شایعه‌سازی یا همان دروغ‌پردازی را موجب وارد شدن ضربه‌های مهلک به رشد و شکوفایی جامعه دانست و بیان کرد: بسیاری از انسان‌های فرهیخته به دلیل شایعه‌سازی و دروغ‌سازی در رنج و غربت و مظلومیت و تنهایی از دنیا رفتند.

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با فرماندهان ارتش به مناسبت روز ارتش، به تبیین سخنان مهم و راهگشای معظم‌له پرداخت و افزود: مقام معظم رهبری در روز ارتش سخنان مهم و ارزشمندی را بیان فرمودند که جا دارد اهل بصیرت و اهل انصاف دقت کرده و مخاطب اصلی سخنان حضرت آقا را پیدا کنند.

جدایی ادامه داد: حضرت آقا در مورد ترس از دشمن فرمودند «خب کسی می‌خواهد بترسد، بترسد اما از طرف مردم نترسد، به حساب مردم نترسد»، جا دارد فکر کنیم ببینیم که چه کسی از دشمن می‌ترسد و چه کسی برنامه‌ریزی و سیاستگذاری اداره مملکت را بر اساس ترس پایه‌ریزی کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از مسئولان اخیراً در سخنرانی خود امنیت کشور را محصول برجام دانسته‌اند، تصریح کرد: امنیت کشور هیچ ربطی به برجام ندارد و محصول تلاش‌های خالصانه سربازان گمنام امام زمان (عج) و تلاش‌های جهادی سپاه است که هر روز با ارائه دستاوردهای جدید و اختراع موشک‌های قوی و دور بُرد یا ساخت شهرهای موشکی زیر زمینی و دهها محصول جدید دشمن را  به وحشت انداخت.

خطیب نماز جمعه اسالم امنیت کشور را مدیون مدافعان حرم و شجاعت خالصانه سردار سلیمانی‌ها دانست که داعش را به شاخ آفریقا رسانده و اظهار کرد: امنیت کشور محصول تلاش‌های شبانه‌روزی ارتش، نیروی انتظامی و نیروهای مسلح کشور عزیزمان بوده و کسانی که از برجام همچنان دفاع می‌کنند یک نگاهی به گفته‌های خود بیندازند.

وی با اشاره به اینکه آیا فروش نفت بیشتر و خارج کردن یک محصول فوق‌العاده مهم و ارزشمند با استقلال کشور هم‌خوانی دارد، تصریح کرد: وقتی مسؤول عالی رتبه کشور وعده صد روزه می‌دهد، بداند که میلیون‌ها انسان گرفتار و پریشان ثانیه‌شماری می‌کنند تا ببینند در پایان صد روز چه اتفاقی می‌افتد.

جدایی اضافه کرد: اگر پس از چهار سال از اساس منکر چنین وعده‌ای شویم صداقت ما را زیرسؤال می‌برد، انکار گفته‌های خود در واقع یک خودزنی بزرگ است، سیاسیون در بیان وعده‌های خودشان دقت کنند و صداقت را سرلوحه تمام برنامه‌های خود قرار دهند و سعی کنند با مردم صاف و صادق باشند.

وی درباره تماس یکی از مسؤولان ارشد گیلان با او، افزود: یکی از مسؤولان ارشد استانی هفته پیش با بنده تماس گرفت و از بابت ارائه آمارها و به طور کلی از خطبه‌های انتقادی بنده اظهار نارضایتی کرد، اولاً بنده بارها از اقدام‌های دولت و تلاش برخی از مسئؤولان نظیر استاندار و فرماندار قدردانی کرده‌ام و گفته‌ام دولت کارهای انجام شده را به صورت ماهانه یا هفتگی به ائمه جمعه ارائه دهد تا ما نیز خدمات دولت را به مردم ارائه دهیم، اگر شما گزارش دادید و ما ارائه ندادیم، در آن صورت گلایه کنید.

امام جمعه اسالم اضافه کرد: بنده بارها گفته‌ام اگر سخنی بگویم که خلاف واقع است و مسؤولی نامه‌ای برای بنده بنویسد و مستند بگوید که فلان سخن شما ناصواب بوده، بنده به قدری شجاعت در بیان دارم که در خطبه‌ها به اشتباه خود اقرار کنم ضمن اینکه آمارهایی که بنده ارائه می‌دهم معمولاً از منابع دست اول استفاده می‌کنم.

وی اظهار کرد: بنده هفته گذشته گفتم که دولت ۱۵۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است، سازمانی که مدیریت کارخانه‌های زیادی را به عهده دارد و بنده از صحبت‌های رئیس سازمان تامین اجتماعی در ۱۸ آبان ۹۵ و سایت این سازمان آمارهای مذکور را استخراج کردم و آمارهای ما دقیق است اما برخی مسؤولان تمایل ندارند مردم در جریان امور قرار گیرند.

جدایی با بیان اینکه آیا تدبیر و امید اقتضا نمی‌کرد به جای حقوق‌های نجومی و پاداش‌های کهکشانی، دولت حداقل بخشی از بدهی‌های خود را پرداخت می‌کرد تا هر روز شاهد ورشکستگی و تعطیلی کارخانه‌های متعدد نباشیم، خاطرنشان کرد: بسیاری از سخنان انتقادی بنده در راستای تحلیل سخنان حضرت آقا بوده و بنده خود را سرباز رهبر فرزانه و حکیم می‌دانم.

وی ادامه داد: خط سیاسی و فکری بنده از مولا و مقتدایم نشأت گرفته و به هیچ جناحی گرایش نداشته و وابسته نیستم و با شناختی که از فلسفه انقلاب اسلامی و راه امام(ره) و آرمان‌های انقلاب و راه شهدا و خط رهبری دارم، نمی‌توانم نسبت به بسیاری از کارهایی که با اهداف انقلاب اسلامی مردم ایران منافات دارد سکوت اختیار کنم.

امام جمعه اسالم با اعلام آمادگی برای نشست پرسش و پاسخ با استاندار گیلان در تلویزیون بیان کرد: بنده سؤال‌های زیادی در ذهن دارم که حاضرم با نماینده دولت در استان طی گفت‌وگوی تلویزیونی و در یک فضای گرم و صمیمی آنها را مطرح کرده و وی پاسخ دهد و مطمئن هستم برای بسیاری از پرسش‌های بنده پاسخ منطقی پیدا نمی‌شود.

وی به حادثه تلخ سیل هفته پیش در آذربایجان شرقی و غربی و کردستان و اردبیل اشاره کرد و یادآور شد: حدود ۴۰ نفر از هموطنان عزیز ما در این حادثه جان خود را از دست دادند و گاهی در خبرها می‌شنویم که در منطقه‌ای از کشور های خارجی سیل بزرگی می‌آید و مناطق زیادی را نابود می‌کند اما تنها یک نفر کشته می‌شود، چرا در سیل اخیر بیش از ۴۰ نفر جان خود را از دست دادند.

جدایی به سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: تاسیس سپاه یکی از نعمت‌های انقلاب بود که تا به امروز برکات زیادی برای انقلاب داشته و این مناسبت مهم و ارزشمند را گرامی می‌داریم.

وی با بیان اینکه فردا روز جهانی زمین پاک است، افزود: فلسفه این روز برای افزایش آگاهی و قدردانی نسبت به محیط زیست است و عده‌ای از ایرانی‌ها قدر طبیعت زیبا را نمی‌دانند و به راحتی طبیعت زیبا و دل‌انگیز را با پرتاب آشغال‌ها زشت و بد بو می‌کنند، نیم نگاهی به آشغال‌های موجود در جنگل‌ها و طبیعت شمال این حقیقت تلخ را ثابت می‌کند و امیدوارم روزی برسد که همه ما مانند فرزندان خود از طبیعت محافظت کنیم.

امام جمعه اسالم با تسلیت فرا رسیدن شب شهادت امام موسی بن جعفر در سال ۱۸۳ هجری اشاره کرد و یادآور شد: روز سه‌شنبه ۲۷ رجب مبعث پیامبر گرامی اسلام بوده و پیامبر اکرم در غار حرا مشغول عبادت بودند که برای نخستین بار به صورت رسمی فرشته الهی حضرت جبرئیل بر پیامبر نازل شده و با قرائت آیات الهی، حضرت را از طرف خدا به عنوان رسول الهی برگزید.

وی خاطرنشان کرد: امسال جشن مبعث با حضور قاری بین‌المللی در مسجد بالاده برگزار می‌شود و انتظار می‌رود که با حضور پرشور مردم جشن بزرگی برگزار شود.

جدایی سه شنبه ۱۵ اردیبهشت را سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس در سال ۱۳۵۹ دانست و یادآور شد: طوفان شن طبس یکی از امدادهای غیبی الهی بود که نشان داد خدای متعال عنایت خاصی به این کشور امام زمان(عج) دارد و در شکست آمریکا در طبس عبرت‌های بسیاری نهفته که  اهل بصیرت و دقت هرچه عمیق‌تر شوند به جز رسوایی آمریکا و سربلندی ایران اسلامی چیز دیگری پیدا نمی‌شود.

خطیب نماز جمعه اسالم با اشاره به حادثه دردناک روز شنبه در سوریه متذکر شد: داعش جنایتکار در یک اقدام فوق‌العاده  وحشیانه چندین اتوبوس از اهالی فوعه و کفر یا را منهدم کرد که بیشتر مسافران اتوبوس کودکان زیر ۱۰ سال بودند، باور کردنی نیست در زمانه‌ای که بسیاری دم از حقوق بشر، نظم نوین جهانی، دهکده جهانی، دموکراسی و تمدن می‌زنند، چنین جنایت‌های هولناکی واقع می‌شود و سکوت مرگبار مجامع جهانی حقوق بشر در برابر خیانت‌های ضد بشری و بسیار هولناک داعش جنایتکار بهت‌آور است./منبع خبرگزاری فارس