به گزارش اختصاصی صفیر گیلان ؛محمد حسین اصغریان معاون هماهنگی امور اقتصادی توسعه منابع استانداری گیلان ظهر امروزدر همایش اقتصاد مقاومتی توسعه روستایی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن با اشاره به اینکه کار آفرینی استفاده از توانمندی هاست گفت:اقتصاد مقاومتی در شرایط سخت و تحریم می تواند به یک ملت در […]

 

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان ؛محمد حسین اصغریان معاون هماهنگی امور اقتصادی توسعه منابع استانداری گیلان ظهر امروزدر همایش اقتصاد مقاومتی توسعه روستایی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن با اشاره به اینکه کار آفرینی استفاده از توانمندی هاست گفت:اقتصاد مقاومتی در شرایط سخت و تحریم می تواند به یک ملت در پیشرفت کمک کند.

 

اصغریان با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی فقط تا امروز در ادبیات ایرانی استفاده شده گفت:این لغت جدید و مختص کشور ایران است و در لغت اقتصادی هیج کشوری دیده و شنیده نشده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی توسعه منابع استانداری گیلان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که بتواند در مقابل چالش ها با سرعت و دقت به مسیر رو به جلو ادامه دهد افزود:تا امروز هیچ کشوری به اندازه کشور ما تحریم نشده است آنهم تحریم از نوع هوشمندانه و هدفمند و نباید دشمن را نادان تصور کنیم .

وی به تحریم در حوزه صنعت نفت اشاره و افزود:ما جزء بزرگترین کشورها در دنیا هستیم که ناوگان کشتی رانی داریم  و دشمنان اسلام و انقلاب تحریم بیمه نفت کش ها را هم  بر علیه کشور ما تحمیل کرده و نفت کشی که بیش از ۴۰۰ هزار بشکه نفت را حمل می کند بیمه نیست و این بزرگترین تحریم علیه کشور ماست.

ایشان اقتصاد مقاومتی  را یکی از مهمترین مقوله جدی از زبان رهبری خواند و گفت: رهبر ما سالهاست که در شعار هر سال اقتصاد مقاومتی را تکرار می کند.

اصغریان تکرار و دنبال کردن مقوله اقتصاد مقاومتی را تنها راه نجات کشور و روی پای خود ایستادن خواند و گفت: تکیه بر تولید داخلی با نگاه صادرات گرا  و بهره گیری از دانش بنیان تنها راه نجات از تحریم هاست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی توسعه منابع استانداری گیلان در فومن نگاه صادرات محور  و استفاده از امکانات داخلی و استفاده از فکر های جوان جامعه و عدالت را تنها راه نجات کشور خواند و گفت:تلاش کنیم اقتصاد را مردمی کنیم و از فساد ی که در در سیستم اداری  اقتصاد را محاصره کرده بیرون بکشیم  .

ایشان از توزیع بیش از یک و نیم میلیارد تومان اعتبار از صندوق ذخیره ملی برای توسعه روستایی و اشتغالزایی خبر داد و گفت:زمینه های کار و اشتغال در روستا ها فراوان است وبویژه  صنایع دستی و زراعت چوب(صنوبر) و گل گاو زبان و …. که می تواند بازده خوبی داشته باشد.

اصغریان با اشاره به اینکه بیش از ۵۹ درصدمردم شهرستان فومن روستایی هستند گفت:دهیاران کمک کنند و پتانسیل ها را شناسایی  زیرا برخی کارها امروز در روستاها رها شده است.

وی خواستار شد تا  اختلاف سلیقه ها و سیاسی بازیها کنار گذاشته شود زیرا به کشور آسیب می رساند و کسی که با استفاده از وسیله نادرست به مقصد برسد پایدار نمی ماندافزود:ایران مملکت ارزوها و امید جهان تشیع است.

اصغریان عدالت را راهی برای درست به مقصد رسیدن خواند و گفت:در فضای انتخابات خدا را در نظر گرفته زیرا این شهر شهر علما و مردمان فرهیخته و فرهنگی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی توسعه  منابع استانداری گیلان از استخدام دهیاران  در سال جاری خبر داد و گفت:دهیاران تلاش کنند از تمام ظرفیتهای کار آفرینان و صاحب نظران  بهره ببرند .

ایشان در جمع دهیاران بخش مرکزی و سردار جنگل فومن به خواسته های برخی از دهیاران که به نمایندگی صحبت کردند در خصوص طرح هادی و بحث سند روستایی و  مشکلات  منابع طبیعی به حاضران قول دادند تا با نشستی با مدیر کل بنیاد مسکن و مانبع طبیعی و جهاد کشاوری و… مشکلات را رفع کنند./خبرنگار؛زلیخا صفری