به گزارش صفیر گیلان؛علی پورحسن، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان  در آیین اختتامیه نخستین هفته فرهنگی، هنری، اجتماعی و اقتصادی شهرستان آستارا که در محل سالن مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهارکرد: از مقوله فرهنگ و مسائل اجتماعی غفلت کرده ایم. وی با بیان اینکه ما […]

به گزارش صفیر گیلان؛علی پورحسن، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان  در آیین اختتامیه نخستین هفته فرهنگی، هنری، اجتماعی و اقتصادی شهرستان آستارا که در محل سالن مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهارکرد: از مقوله فرهنگ و مسائل اجتماعی غفلت کرده ایم.

وی با بیان اینکه ما در طول این مدت فریادهای مقام معظم رهبری را نشنیدیم و دغدغه هایشان را جدی نگرفتیم، افزود: ما تهاجم فرهنگی را اصلا احساس نکردیم.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان تصریح کرد: امروز آسیب های مسائل اجتماعی از دغدغه های بزرگ مقام معظم رهبری است که خودشان مستقیماً جلسات مربوط به این حوزه را پیگیر هستند.

پورحسن با بیان اینکه در مسائل اجتماعی و فرهنگی واقعا غفلت داشته ایم، گفت: امروز آسیب های اجتماعی واقعا نگران کننده است.

وی با تاکید بر اینکه باید روی بخش فرهنگ و مسائل اجتماعی بیشتر کار کنیم، اظهارکرد: باید در حوزه مسائل فرهنگی جدی ورود کنیم و از دغدغه های ما باشد.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با بیان اینکه مسائل فرهنگی و اجتماعی امروز نیاز به یک جهاد عینی دارد، افزود: همه باید حضور پیدا کنند و برای برون رفت از این آسیب ها یک عزم ملی و جهادی می‌خواهد که گریبان جامعه ما را گرفته است.

پورحسن برگزاری هفته های فرهنگی و اجتماعی را در کاهش آسیب های اجتماعی تاثیر گذار دانست.

وی بر بالا رفتن سطح آگاهی جامعه در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و افزود: رسانه‌ها یکی از ابزارهای مهم در آگاهی رسانی و ارتقاء دانش اجتماعی افراد جامعه هستند و در این زمینه می‌توانند نقش پیشگیرانه داشته باشند

پورحسن با بیان اینکه باید با شناسایی معضلات اجتماعی اولویت‌های پیشگیری را مشخص کنیم، گفت: یکی از ضرورت‌های امروز جامعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی بوده که در این زمینه رسانه‌ها نقش بسیار خطیر و حساسی دارند.

 

گفتنی است، اجرای موسیقی سنتی، دکلمه خوانی و تجلیل از فعالین ستاد اربعین و مشاهیر و فرهیختگان آستارا پایان بخش آیین اختتامیه نخستین هفته فرهنگی، هنری، اجتماعی و اقتصادی شهرستان مرزی بندر آستارا بود./شبستان