به گزارش صفیر گیلان،ایجاد اشتغال مهمترین دغدغه دولت،جوانان و خانواده/ظرفیت و پتانسیل خوبی در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال زایی توسط کمیته امداد و صندوق کارآفرین امید /۲۸ درصد مردم شفت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)شهرستان

به گزارش صفیر گیلان؛محمدرضا محسنی در جلسه ساماندهی امور جوانان، رفع موانع ساخت مسکن بهزیستی و کمیته امداد و شورای بانک ها که بعدازظهر یکشنبه در سالن میرزای فرمانداری شهرستان شفت برگزار شد، اظهار کرد: یکی از سیاست های دولت در خصوص ساماندهی امور جوانان جلوگیری از موازی کاری بین دستگاه ها است.

وی با بیان اینکه امروز ایجاد اشتغال یکی از مهم ترین دغدغه های دولت، جوانان و خانواده ها را تشکیل داده است، افزود:  خوشبختانه طی سه سال اخیر گام های موثری در خصوص کاهش نرخ بیکاری در سطح کشور برداشته شده است.

فرماندار شفت با اشاره به نرخ بیکاری ۱۵ درصدی در استان گیلان، گفت: با اقدامات انجام شده توسط مسئولان استانی این نرخ به ۹ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه هرساله شاهد خروج تعداد زیادی تحصیلکرده از سطح دانشگاه های کشور و ورود به بازارکار هستیم، خاطرنشان کرد: باید برای ایجاد اشتغال  جوانان برنامه ریزی دقیق و مدونی صورت گیرد.

محسنی با اشاره به اینکه در سطح شهرستان شفت ظرفیت و پتانسیل خوبی  در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال زایی توسط کمیته امداد و صندوق کارآفرین امید داریم ، تصریح کرد: متاسفانه نبود یک برنامه مدون در این خصوص سبب شده که شاهد خروجی مطلوبی در این خصوص نباشیم.

وی به نبود نگاه کارشناسانه در حوزه اشتغال زایی در سطح شهرستان در سال های گذشته اشاره کرد و ادامه داد: اجرای طرح روستای فاقد بیکار در راستای تحقق سیاست های دولت، تأکید استاندار گیلان، تحقق اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت و پتانسیل های داخلی روستاها و شهرستان است.

فرماندار شفت با تأکید برضرورت تشکیل کمیته تخصصی اشتغال زایی در شهرستان شفت با محوریت ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مرکز فنی و حرفه ای، گفت: معرفی به بانک برای پرداخت تسهیلات اشتغال زایی درآینده در شهرستان شفت از طریق این کمیته انجام می شود.

به گفته این مسئول وجود نگاه کارشناسانه، استفاده صحیح از پتانسیل و ظرفیت های موجود، برگزاری دوره های آموزشی کسب مهارت برای جوانان زمینه ایجاد اشتغال زایی پایدار در سطح شهرستان را فراهم می کند.

۲۸ درصد مردم شفت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان

وی در ادامه با اشاره به اینکه تشکیل کمیته امداد امام خمینی (ره) به فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی به منظور محرومیت زدایی بود، اظهار کرد: این بدان معنا نبوده که همیشه افراد محروم باید تحت پوشش سازمان های خدماتی و حمایتی قرار داشته باشند.

محسنی به اقدامات خوب و موثر کمیته امداد امام خمینی (ره) در زمینه پرداخت تسهیلات خودکفایی به مددجویان تحت پوشش اشاره کرد و افزود: این اقدامات در راستای اجرای سیاست کاهش تعداد مددجویان تحت پوشش و توانمندسازی آنها انجام می شود.

وی ادامه داد: با توجه به اقدامات انجام شده آمار افراد تحت پوشش شهرستان شفت در کمیته امداد به ۲۸ درصد کاهش یافته است.

فرماندار شفت ضمن درخواست از تمامی بانک های شهرستان در خصوص ارائه آخرین آمار پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به مددجوبان به فرمانداری شهرستان، خاطرنشان کرد: باید همه مسئولان در زمینه اشتغال زایی در سطح شهرستان اهتمام و نگاه ویژه ای داشته باشند./مهر