به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛  شاهین علیزاده رئیس  شورای شهر فومن در یکصدو پنجاه و نهمین جلسه شورای شهر فومن که شامگاه چهارشنبه ۱۱ اسفند در شهرداری فومن برگزار شد گفت:چاله ها و لکه های شهر  با توجه به برف اخیر و طبق دستور استاندار بازسازی شود گفت؛ما هم دستور دادیم به سرعت  این […]

 

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛  شاهین علیزاده رئیس  شورای شهر فومن در یکصدو پنجاه و نهمین جلسه شورای شهر فومن که شامگاه چهارشنبه ۱۱ اسفند در شهرداری فومن برگزار شد گفت:چاله ها و لکه های شهر  با توجه به برف اخیر و طبق دستور استاندار بازسازی شود گفت؛ما هم دستور دادیم به سرعت  این کار انجام شود و امروز اسفالت  مسیر ارتباطی ها اغاز شد.

علیزاده اولویتها  را مشخص به ویژه ارتباطی های شهر و خیابان  محور میثم تمار و لکه ها و چاله ها  از بین برود تا تردد و عبور و مرور به راحتی انجام شود .

موضوع دیگر  میادین و پارکها و بلوارها هستند که باید زیبا سازی انجام شود و رنگ آمیزی بلوارهای شهرو پارک اصلی شهر و تعمیرات که احساس میکنم به کندی انجام می شود و پارکهای دیگر در قسمتهای دیگر شهر هم باید زیبا سازی شود .

شاهین علیزاده با اشاره به اینکه شهر فومن نیاز به یک دست کشیدن دارد گفت: سد معبر نیز باید با همکاری نیروی انتظامی  سرو سامان داده شود زیرا در فصل تعطیل و حضور  مسافر سد معبر ها ازار دهنده است.

رئیس شورای شهر فومن خواستار شد تا مشکل افت فشار گاز در جایگاه CNG توسط مسئولان حل شود زیرا این جایگاها می تواند مشکل ترافیک در جایگاههای سوخت گیری را مرتفع کند.

علیزاده از بسته شدن خیابان اصلی شهر فومن خیابان امام توسط نیروی انتظامی در ایام تعطیل بخاطر پیشگیری از ترافیگ گله مند شد و گفت: این موضل باید تسهیل داده شود نه خیابان بسته شود زیرا با  بسته شدن خیابان کاسبان این مسیر دچار ضرر و زیان می شوند.

ایشان همچنین خواستار باز شدن کنار گذر پل حاجی آباد  در مسیر پمپ بنزین شد و گفت:باز بودن این کنار گذر به تردد آسان و سوخت گیری  کمک می کند.

علیزاده شهر فومن را شهر میهمان  بویژه  گردشگری خواند و گفت: خاموشی ورودی شهر که پیشانی شهر است زیبنده نیست و باید به این مسئله توجه شود.

وی افزود: ما در ورودی شهر میدان که نداریم پس حداقل روشنایی را در مسیر داشته باشیم.

علیزاده با اشاره به اینکه از آغاز کار شورا ما می گوییم ورودی شهر تاریک است و این جمله فقط تکرار می شود گفت: مشکل نور ورودی فومن هر چه زودتر حل شود زیرا پل ورودی به اندازه کافی برای مردم مشکل ساز هست نگذاریم تاریکی ورودی شهر مشکلات را چند برابر کند.

ایشان در بخش دیگر تجلیل از قهرمانان شهر را  از دیگر برنامه های شورا و شهردار خواند و گفت: امروز ما مراسم تجلیل ازنائب قهرمان کشتی جوانان ایران جناب سهیل پرسته را  در این جلسه خواهیم داشت.

وی پرداختن به امر ورزش را در جلوگیری از اسیبهای اجتماعی  در بخش جوانان ضروری خواند و گفت: شهردار و شورا در حد توان از قهرمانان تجلیل می کنند .

ایشان ورزشکاران را آینده سازان  جامعه و شهر خواند و گفت:ما امروز تقدیر می کنیم از این جوان که به زیور ادب نیز اراسته است تا پیروزی و حضورش در میادین جهانی و ملی تداوم پیدا کند.

امروز در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه شورای شهر رئیس شورای شهر فومن  تعدادی از نامه ها  را قرائت و خواستار رای اعضا و مصوبه شدن آنها شد.

مهمترین نامه مربوط به پاداش و اضافه حقوق و مزایا برای پرسنل شهرداری و نیروهای شرکتی و پیمانکاران  و روز مزد ها بود که با موافقت اعضا تصویب شد.

در این جلسه مصوب شد تا به ۳۶ نفر رسمی و ۹۴نفر شرکتی و ۲۶ مدیر ستادی  علاوه بر مزایا بن کالا نیز تعلق و به تعدادی از پرسنل نیروی انتظامی  و راهنمایی و رانندگی و کلانتری که با شهرداری تعامل و همکاری داشتند  از ردیف بودجه مزایا پرداخت شود.

مهمترین نامه که در شورای شهر فومن مطرح شد نامه  شهردار در خصوص پروژه بزرگ گاز روبار و زخمی کردن آن و ایجاد دیواره حفاظتی در گاز روبار واقع در خیابان نماز با نمای سنگ و ایجاد فضا ومسیر پیاده روی و نشیمن  و … بود و اینکه شهردار اعتقاد داشت پروژه بزرگ را باید زخمی کرد و بعد به اتمام رساند  که پس از  مطرح شدن   پاسخ برخی اعضا در مورد این پروژه  را برانگیخت.

انتقاد صریح و تند سید نوالدین نعمتی در مورد پروژه رودخانه گاز روبار

سید نوالدین نعمتی با اشاره به اینکه نباید هیچ پروژه جدید در این شهر شروع شود گفت:من مخالف هستم و باید کارهای نیمه تمام به اتمام برسد نباید کار جدید و زخمی کردن را داشته باشیم و زخم بعدها بدون نتیجه سالها بماند.

و اما شهردار فومن؛هوشنگ عباسقلی زاده شهردار فومن با اشاره به اینکه مهمترین پروژه   که در این  شهر می توان آغاز کرد همین پروژه است زیرا توسعه شهر در ایجاد فضاها در مسیر رودخانه های داخل شهر است.

نور الدین نعمتی با اشاره به اینکه ما کارها را شروع و نیمه تمام رها می کنیم و این زخمی کردن درست نیست گفت: بازار و خیابانهای شهر که نیمه کاره رها شده باید به پایان برسد و این شروع کردن درست نیست  چون توقعات را بالا می برد .

نورالدین نعمتی از پیاده روها  در شهر که هم لغزنده و هم آزار دهنده هست گفت:حفاریها و اسفالت و ..همه نیمه کاره است.

سید نوالدین نعمتی به کف پوش ها که رنگ خود را با سرعت باختند و لغزنده شدن اشاره و افزود: نوع کار را در همین جلوی شهرداری ببینید.

ایشان با اشاره به اینکه ایجاد جایگاه CNG  کار بزرگی بود گفت:اما مردم این کار را نمی بینند ولی اگر مجسمه آناهیتا رنگ آمیزی شود همه می گویند.

نورالدین تصریح کرد کارهای نیمه کاره تمام شود تا به چالش نخوریم مثل بازار که هنوز تمام نشده است وی افزود: در خصوص رودخانه اگر سرمایه گذار بیاد یا بودجه استانی من موافق ت می کنم.

ایشان ضمن تقدیر از پیگیریهای نماینده شهرستان جناب افتخاری در خصوص در اختیار گذاشتن پارک کاس احمدان به شهرداری از طرف وزیر گفت: تلاش کنیم این کار به اتمام برسد.

وی افزود: شروع کردن یک کار جدید افتخار نیست  زیرا ما مشکلات زیاد داریم و باید برای مردم توضیح دهیم.

و اما شهردار فومن؛هوشنگ عباسقلی زاده شهردار فومن با اشاره به اینکه مهمترین پروژه   که در این شهرمی توان آغاز کرد همین پروژه است زیرا توسعه شهر در ایجاد فضاها در مسیر رودخانه های داخل شهر است گفت: کار بزرگ ماندگار می ماندنه اسفالت.

شهردار فومن با بیان اینکه تا کنده کاری هست اسفالت و چاله و چوله هم هست گفت:روزمرگی ما فقط اسفالت و چاله ها هستند.

وی تعمیر کف پوشها را  عامل خرابی نقاط دیگر خواند و گفت:پروژه رودخانه می تواند تحول شهر را به همراه داشته و ماندگار شود.

عباسقلی زاده تصریح کرد ؛من مامور و مجری هستم و سیاست گذاری با شماست و پروژه رودخانه ملی-اقتصادی و پول اور است.

وی افزود؛ من با ۲۵ سال ثابقه می گویم زخمی کردن حتی اگر کار تمام هم نشود باز در عمران شهر موثر خواهد بود و نباید فقط به فکر ترمیم باشیم.

عباسقلی زاده با بیان اینکه باید کار را در مسیر رودخانه های داخل شهر شروع کنیم گفت: برخی از شما اعضای مخترم فلسفه خواندید و نباید کار را با حرف مردم مقایسه کنیم بلکه باید جلوی حرف مردم دوام اورده و شهامت داشته باشیم..

وی از کارهای بزرگ در شهر تالش گفت: ما مجموعه شهرداری تالش حدود دو سال پروژه های اسفالت را کنار گذاشتیم تا سورتمه در این شهر راه اندازی شد بعد دنبال اسفالت رفتیم و کار بزرگ و اقتصادی و پول آور باید در اولویت قرار گیرد.

شهردار فومن با اشاره به اینکه با هماهنگی مدیریت بحران ما لوله های جدا سازی فاضلاب را از ستاد بحران گرفتیم گفت: این حاشیه سازی  به پول میلیاردی نیاز دارد.

وی افزود: شاید اسفالت به زودی از نگاه مردم فراموش شود گفت:امروز پارک شماره یک و دو و مجتمع ورزشی و پارکهای ایجاد شده را ببینید.

عباسقلی زاده با اشاره به اینکه بازار در قرار داد ۷۰ به ۳۰ بود گفت: این ظلم به شهرداری است و ما خود را به مکافات انداختیم اجرای پروژه غلط و همین الان هم  تخریب بازار  برد ما را زیاد میکند.

علیرضا علیدوست ؛علیدوست عضو شورای شهر ضمن اینکه آغاز به کار در مسیر رودخانه ی شهر را کار خوبی دانست گفت: باید ضرورتها را و توان مالی و ظرفیتها را بشناسیم.

وی اسفالت را از نان شب واجب تر خواند و گفت: سرویسهای بهداشتی ورودی شهر بازسازی شوند.

وی از موافقت خود با  طرح رودخانه  خبر داد و افزود: ولی الان وقتش نیست بلکه باید فضای شهر و ورودی شهر درست شود.

ولیزاده عضو شورای شهر نیز با اشاره به اینکه پروژه رودخانه شهر  نیز از دوره های قبل تکرار می شود  گفت: تلاش کنیم این پروژه در برنامه شهرداری پیش بینی شود.

ابراهیمی عضو شورای شهر نیز در جلسه امروز شورای شهر با اشاره به اینکه پروژه رودخانه و طرح آن در شهرداری در برنامه ها   دیده شود.

گفت: رودخانه شهر پروژه برایش از قبل تعریف شده و قرار است بعنوان یک فرصت به جهت تامین اقتصاد شهری  دیده شود.

وی افزود: باید با سرمایه گذاری بخش خصوصی و محلی اول  با در نظر گرفتن مجاری فاضلاب و تفکیک فاضلاب   و بعد دنبال اهداف دیگر باشیم.وی ایجاد پیاده رو و نشیمن گاه و پیست دوچرخه سواری و … را در حاشیه رودخانه شهر مهمترین عامل رونق اقتصاد خواند و گفت:این طرح به منظر شهر زیبایی خواهد داد.

در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه شورای شهر فومن که از قهرمان ورزشی تجلیل شد رئیس اداره برق  فومن نیز میهمان اعضای شورای شهر بود.

در این جلسه در بخش دوم هم مدیران مسئول کانون های  تبلیغاتی  حضور پیدا کردند و به بررسی تبلیغات محیطی سطح شهر  و   اینکه اولویت تبلیغات محیطی با کانون های تبلیغاتی است و در دور دوم با شرکت هاست  به گفتگو نشستند. مدیران کانون های تبلیغاتی همچنین خواستار  شدند تا از آنها به عنوان یک صنف حمایت شود.

در این جلسه مطرح شد که نرخی که برای مزائده تبلیغات گذاشته می شود با دفترچه عوارض شهرداری فومن هماهنگی ندارد و باید این موضوع بررسی شود./تهیه و تنظیم خبر؛زلیخا صفری

photo_2017-03-02_02-24-33 photo_2017-03-02_02-24-52