به گزارش صفیر گیلان ؛ به همت تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان، چهارمین عمل پیوند کبد بر روی بانوی ۳۷ ساله گیلانی که به بیماری کانسر کبد مبتلا بود، ساعت ۳ صبح امروز، ۲ بهمن پس از طی یک عمل ۶ ساعته، در مرکز آموزشی پژوهشی درمانی رازی رشت با موفقیت […]

 

 

به گزارش صفیر گیلان ؛ به همت تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان، چهارمین عمل پیوند کبد بر روی بانوی ۳۷ ساله گیلانی که به بیماری کانسر کبد مبتلا بود، ساعت ۳ صبح امروز، ۲ بهمن پس از طی یک عمل ۶ ساعته، در مرکز آموزشی پژوهشی درمانی رازی رشت با موفقیت انجام شد.

این عمل با رضایت خانواده مرحوم کاظم دهقان که به علت تصادف، دچار مرگ مغزی شده بود، انجام گرفت و تیم پزشکی این پیوند متشکل از دکتر حسین همتی، جراح عروق، دکتر حسین خوشرنگ، متخصص بیهوشی و دکتر سامی دوست و دکتر دلشاد، مسئول تیم جراحی بود.

دکتر سامی دوست، جراح این پیوند، در این خصوص، گفت: با فعال شدن این مرکز، امید به زندگی بیماران مبتلا به سیروز کبدی، نیز افزایش می یابد. این بیماران می توانند با مراجعه به مرکز پیوند کبد با تشکیل پرونده کاندید دریافت کبد شوند.

وی به خانواده هایی که عزیزانش دچار مرگ مغزی می شوند، توصیه کرد که با اهدای عضو، زندگی دوباره به بیماران نیازمند بخشند.

به گزارش ایسنا، پیش از این، سه پیوند کبد در این مرکز با موفقیت انجام شده که همه دریافت گنندگان به زندگی عادی خود بازگشته اند.

نخستین عمل پیوند کبد در گیلان نیز برای اولین بار در شمال کشور، ۳۰ خرداد ماه ۹۶ به همت تیم جراحی بیمارستان رازی رشت بر روی بیمار ۳۴ ساله ای که از بیماری سیروز کبدی رنج می برد، به انجام رسید.

این اقدام در راستای برنامه راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و حرکت در مرزهای دانش انجام شده است و می تواند نویدبخش تحقق برنامه های ارزشمند دیگر در حوزه سلامت این استان باشد.

انجام عمل پیوند کبد فرایندی بسیار پیچیده بوده و در بسیاری از استان ها انجام آن امکان پذیر نیست. در حال حاضر، عمل پیوند کبد فقط در هفت استان کشور اعم از تهران، اصفهان، مشهد، کرمان، شیراز، اهواز و گیلان انجام می شود.

بی تردید، امروز شاهد گشودن افق های جدیدی در بهداشت و درمان گیلان هستیم، افق هایی که می تواند نویدبخش فردایی روشن در زندگی مردمان دیارمان گیلان، باشد.