به گزارش صفیر گیلان؛شهردار ماسوله با تبریک سال نو،  و نوروز باستانی اظهار کرد:شهردار ماسوله اسم ماسوله را برای گردشگران ایرانی و خارجی اشنا دانست حسن آقاجانی با بیان اینکه اکثر مسافرانی که در استان گیلان حضور پیدا می‌کنند از شهرک تاریخی ماسوله دیدن می‌کنند، افزود: گردشگران زیادی در ایام مختلف سال و به خصوص درروز […]

به گزارش صفیر گیلان؛شهردار ماسوله با تبریک سال نو،  و نوروز باستانی اظهار کرد:شهردار ماسوله اسم ماسوله را برای گردشگران ایرانی و خارجی اشنا دانست

حسن آقاجانی با بیان اینکه اکثر مسافرانی که در استان گیلان حضور پیدا می‌کنند از شهرک تاریخی ماسوله دیدن می‌کنند، افزود: گردشگران زیادی در ایام مختلف سال و به خصوص درروز های آغازین سال تعطیلات نوروزی و تابستان در این شهرک حضور پیدا می‌کنند.

 IMG18180059

شهردار ماسوله با بیان اینکه شهرداری و سایر دستگاه‌ها امکانات لازم را برای گردشگران مهیا کرده‌اند، گفت: شهرک ماسوله با قدمت ۸۰۰ سال ولی بر اساس آمار جدید تحقیقات باستان شناسی بالغ بر ۳ هزار سال قدمت دارد.

آقاجانی با بیان اینکه ماسوله دارای مواهب طبیعی بسیاری است که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند، تصریح کرد: آسیاب آبی، ۴ موزه در مرکز بازار و جالب ترین و مهمترین جاذبه ماسول بام خانه‌های ماسوله از جمله جاذبه‌های این شهرک است.

وی از ابتکار جدید در این شهرک خبر داد و گفت: ما داربستهای فلزی را برداشته و با چوب و نیمکتهای چوبی در سه طبقه بازار برای ۲۲ عزیزی که غذا و انواع آش ها را ارائه می دهند ایجاد کردیم و مسافر بر پشت بام از غذا خوردن لذت می برد.

وی با بیان اینکه تنوع غذایی زیادی هم در این منطقه وجود دارد، خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین مشکلات این شهرک بحث پارکینگ بود که از ماه‌های گذشته این اقدام صورت گرفته که پارکینگ به این شهرک اضافه کرده‌ایم.

شهردار ماسوله با بیان اینکه در سال ۹۷ به صورت روزانه بیش از ۲۵۰۰ خودرو وارد این شهرک تاریخی ورود و خارج شده است، اظهار کرد: اوج ترافیک این شهرک از ساعت ۱۳ تا ۱۹ است، که از همه گردشگران خواهش می‌شود در زمان مدیریت کنند و این ساعت بایدپشت ترافیک بمانند .

آقاجانی با بیان اینکه گردشگران ساعت ورود خود را به اول صبح یا غروب تغییر دهند تا با مشکل پارکینگ مواجه نشوند، افزود: در تلاشیم پارکینگ‌های دیگری را در مجموعه شهری این شهرک برنامه ریزی کنیم تا گردشگران از امنیت کامل برخوردار شوند.

ایشان از ایجاد پارکینگ و مجموعه های دیدنی در آینده در این شهرک خبر داد و گفت: من از نیروی انتظامی و مسئولان شهرستان کمال تشکر را دارم که امنیت را برای مسافران فراهم کردند.