به گزارش صفیر گیلان؛یونس محمودی فرماندار شهرستان املش در جمع اعضاء کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ، دکتر زرافشان معاون وزیر آموزش و پرورش ، دکتر عباسی نماینده مردم املش و رودسر در مجلس ، حاجتی مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان و علی اوسط اکبری‌مقدم مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس گیلان […]

 

به گزارش صفیر گیلان؛یونس محمودی فرماندار شهرستان املش در جمع اعضاء کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ، دکتر زرافشان معاون وزیر آموزش و پرورش ، دکتر عباسی نماینده مردم املش و رودسر در مجلس ، حاجتی مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان و علی اوسط اکبری‌مقدم مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس گیلان تاکید کرد؛رفع نیازها و و تأمین الزامات و امکانات آموزشی امری اجتناب نا پذیر است.

فرماندار املش که در این دیدار سخنرانی میکرد افزود : رفع نیازها و و تأمین الزامات و امکانات آموزشی امری اجتناب نا پذیر است.

فرماندار شهرستان املش با اشاره به اینکه  شهرستان املش مهد تولد و تربیت علمای طراز اولی در جهان تشیع  است گفت: وجود علمایی  همچون میرزا حبیب ا… رشتی معروف به املشی و همچنین آیت ا… محمد مهدی ربانی املشی اولین دادستان کل کشور  نشانه این ادعا است.

محمودی در ادامه خاطر نشان کرد : نرخ رشد باسوادی در شهرستان املش از ۵۶% به ۱۲۳% رسیده است.

وی یادآورشد : میزان نوسازی مدارس در شهرستان املش قابل تقدیر است به حدی که میزان مدارس تخریبی از ۳۵% به زیر ۱۳% رسیده است که این امر نشانگر توجه دولت تدبیر و امید جناب آقای دکتر حسن روحانی به مقوله فرهنگ و آموزش و پرورش است.

نماینده عالی دولت در شهرستان تصریح کرد : ۱۸% از اعتبارات سال ۹۵ به رشد و ارتقاء آموزش و پرورش در عرصه های علمی ، تربیتی ، تجهیزات ، تعمیرات و هوشمندسازی مدارس و ارتقاء سطح کیفی مدارس این شهرستان اختصاص یافته است.

رئیس شورای آموزش وپرورش شهرستان در پایان ابراز امیدواری کرد : حضور اعضاء کمیسیون تحقیقات و آموزش مجلس شورای اسلامی را به این دیار به فال نیک میگیریم و با  نظر به اینکه این شهرستان از زمره مناطق محروم محسوب میگردد لذا در جهت رفع موانع و مشکلات این شهرستان تدابیر لازم را بعمل آورند.