اختصاصی صفیر گیلان؛بارش برف نعمت است با مدیریت نعمت بماند/مانور تجهزات راهداری و تراکتورها در این شهرستان قبل از آغاز بارش برف/مدیریت بحران در روستاها با دهیاران است/کم کاری از هیچ دستگاهی مورد قبول ما نیست/ زحمات مسئولان خدوم را غیر منصفانه زیر سوال نبریم. به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛جلسه ستاد مدیریت بحران در شهرستان […]

اختصاصی صفیر گیلان؛بارش برف نعمت است با مدیریت نعمت بماند/مانور تجهزات راهداری و تراکتورها در این شهرستان قبل از آغاز بارش برف/مدیریت بحران در روستاها با دهیاران است/کم کاری از هیچ دستگاهی مورد قبول ما نیست/ زحمات مسئولان خدوم را غیر منصفانه زیر سوال نبریم.

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛جلسه ستاد مدیریت بحران در شهرستان شفت در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور فرماندار،معاون فرماندار،فرمانده نیروی انتظامی و سپاه و بخشداران و  مسئولان ادارات و کلیه دهیاران این شهرستان برگزار شد.

  محمدرضا محسنی امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران شفت با اشاره به اینکه بارش برف در روزهای آینده در این شهرستان  با شدت همراه خواهد شد  گفت : دستگاهای اجرایی و خدماتی باید برای مقابله با هر گونه بحران احتمالی آمادگی کامل داشته باشند.وی از بارش برف در ۲۴ ساعت آینده که در گیلان شروع می شود خبر داد و گفت: توده بسیار سرد که به گیلان می رسد بارش برف در ۵۰ تا ۷۰ سانت را به همراه خواهد داشت. photo_2017-02-11_01-26-43

محسنی تصریح کرد؛ امادگی کامل داشته باشیم تا از این بارش که نعمت است با مدیریت نعمت بماند و بهرمند شویم.

فرماندار شفت با بیان اینکه برای جلوگیری از شدت بحران باید تمام نیروها از جمله سپاه ،نیروی انتظامی راهداری،جهاد و هلال احمر برای ارائه خدمات حاضر باشند گفت: کم کاری از هیچ دستگاههی را قبول نمی کنم.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارش های هواشناسی و استعلام از نهاد های ذیربط احتمال طغیان رودخانه های نیز وجود دارد افزود : مدیران شهرستان باید تدابیر لازم را اتخاذ کنند تا مشکلات به حداقل برسد.

فرماندار شفت از تلاش های مدیران و کارکنان دستگاهای اجرایی این شهرستان در جریان بارش برف ۱۲ بهمن قدردانی کرد و افزود : تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران در شامگاه این روز سبب شد که با تشریک مساعی و حضور به موقع بر مشکلات غلبه شود.

وی با اشاره به اینکه رطوبت بسیار بالای برف گذشته و یخبندان کم سابقه مشکلاتی را برای مردم گیلان به وجود آورد افزود : استاندار گیلان ، معاونت امور عمرانی و مدیر کل مدیریت بحران استانداری از اولین ساعت بامدادی بارش برف با فرمانداران بالاخص این فرمانداری تماس مستقیم داشته و امور را رصد و پیگیری میکردند و خوبست همه در بیان مطالب و انتقادات انصاف را رعایت کرده و زحمات مسئولان خدوم را غیر منصفانه زیر سوال نبریم.

نماینده عالی دولت در شفت در ادامه با بیان اینکه ماموران راهداری و شهرداران شهرستان شفت از نخستین ساعات بارش برف کار خود را آغاز کردند افزود : وقتی مدیران پای کار باشند نیروهای زیرمجموعه کارایی بیشتری از خود نشان می دهند.

وی با بیان اینکه قطعی برق در برف گذشته شفت و یخبندان پس از آن حداقلی بود افزود : با برنامه ریزی های جهاد کشاورزی بسیاری از راه های فرعی روستایی به وسیله تراکتورهای کشاورزان این شهرستان بازگشایی شد.

محسنی با بیان اینکه بازرسی های اداره گاز شفت برای مدیریت مصرف تا پایان فصل سرما باید مستمر باشد افزود : در صورت نیاز گاز ادارات و واحدهای صنعتی قطع خواهد شد تا خانوارها به این نعمت پاک دسترسی داشته باشند.

وی با بیان اینکه برای بازگشایی محورها و راههای اصلی شهرستان از توان داخلی و ظرفیت بخش خصوصی به کار گیری شد افزود : دهیاران و بخشداران عملکرد خوبی در هماهنگی و بازگشایی محورهای فرعی داشتند.

فرماندار شفت در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه بازگشایی محورهای این شهرستان باید بر اساس برنامه و اولویت انجام شود افزود : مدیران نباید تحت تاثیر فضای مجازی قرار گیرند و اطلاع رسانی ها باید از سوی فرمانداری شفت انجام گیرد.

وی با بیان اینکه رضایت مندی مردم باید مورد توجه ویژه مدیران شهرستان شفت قرار گیرد افزود : برنامه ریزی ها باید به گونه ای باشد که برق ، گاز و آب هیچ خانواری در جریان برف قطع نگردد.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه خودروها و ماشین آلات خدماتی و امدادی شهرستان باید به زنجیر چرخ مجهز و میزان سوخت آنها تامین شود افزود : نمک پاشی جاده ها در محور امامزاده ابراهیم و سیاهمزگی در حال انجام است .

وی با بیان اینکه نانوایی های شهر شفت و روستاها نباید در روزهای برفی تعطیل باشد تصریح کرد : همه مدیران دستگاهای دولتی باید تلاش کنند که رضایت مندی مردم در جریان برف محقق شود.

فرماندار شفت تاکید کرد؛رئیس شبکه بهداشت باید پای کار و بیماران دیالیز و بد حال از منزل در بالادست به بیمارستان و مراکز درمانی منتقل شوند تا در این بارش با مشکل روبرو نشوند.

 محسنی با بیان اینکه کلیه وسایل ماشین الات راهداری و تراکتور  و ماشینهای کمک دار فردا در مانور در شهرستان شفت به حالت اماده باش در خواهند امد گفت: ما از توان بخش خصوصی نیز کمک خواهیم گرفت.

شایان به ذکر است که برای حضور در جلسه مسیر ورود به اداره بازگشایی و از برف پاکسازی شد چون هنوز برف چند سانتی روز های گذشته در این شهرستان نمایان بود./ زلیخا صفری

photo_2017-02-11_01-35-44

photo_2017-02-11_01-26-57 photo_2017-02-11_01-26-49 photo_2017-02-11_01-26-18 photo_2017-02-11_01-26-35 photo_2017-02-11_01-26-24