صفیر گیلان؛ از صبح امروز ۳ دستگاه تولید سیگارت دخانیات گیلان با ۳ دستگاه تریلی به زنجان در حال انتقال است. به گزارش گیل خبر،شنیده ها حاکی از آن است که نارضایتی و عدم همکاری بین چند شرکت پیمانکار خارجی و دخانیات گیلان باعث بروز مشکلاتی شده است. در این بین نام چندین کشور از […]

 

صفیر گیلان؛ از صبح امروز ۳ دستگاه تولید سیگارت دخانیات گیلان با ۳ دستگاه تریلی به زنجان در حال انتقال است.

به گزارش گیل خبر،شنیده ها حاکی از آن است که نارضایتی و عدم همکاری بین چند شرکت پیمانکار خارجی و دخانیات گیلان باعث بروز مشکلاتی شده است. در این بین نام چندین کشور از جمله ژاپن در این لیست به چشم می خورد.

بیش از یک سال است که رفتارهای ضد و نقیض مدیریت دخانیات با این شرکت ها که در واقع تامین کننده ی دستگاه های تولید و عامل تولید انواع سیگار بودند، موجب نارضایتی و در نهایت تصمیمات جدی تر در اتمام همکاری و انتقال خط تولید به شهر زنجان شده است.

جزئیات دقیقی از روند مذاکرات بین این شرکت ها و دخانیات در دست نیست اما گزارشات برخی کارکنان به گیل خبر حکایت از آن دارد که مدیریت دخانیات گیلان به گونه ای رفتار کرده که این همکاری از طرف شرکای خارجی پایان یابد.

این ادعا تا جایی قوت گرفت که در حال حاضر شرکت ژاپنی در حال انتقال ۳ دستگاه تولید سیگارت به شهر زنجان است و بسیاری از کارکنان پیمانی این شرکت ها خانه نشین شده و آینده شغلی شان مبهم است.

گرچه مسئولین ذی ربط با وعده های سرخرمن از جمله استخدام در دخانیات گیلان یا انتقال بسیاری کارکنان به شهر زنجان، مانع از اعتراضات گسترده و برملا شدن این تصمیمات شده بودند اما در نهایت تصمیم شرکاء خارجی به عدم همکاری با دخانیات منجر شد .

گفتنی است با انتقال این دستگاه ها به زنجان، تنها ۲ دستگاه بروز و مدرن برای تولید سیگار در دخانیات گیلان باقی مانده و دستگاه های دیگر فرسوده یا از رده خارج محسوب می شوند.

این تصمیم دخانیات نه تنها به بیکاری و رکود برای کارکنان منجر شده بلکه در کیفیت محصولات تولیدی و کاهش تولید و در نهایت اشاعه ی قاچاق سیگار نیز تاثیر گذار خواهد بود.

در حالی که دخانیات گیلان بزرگترین مجتمع تولید سیگار در خاورمیانه محسوب می شود و از معدود کارخانه های باقی مانده استان است که هنوز چراغش روشن مانده است با وجود ضعف شدید مدیریتی و اقداماتی چون انتقال دستگاه های به استان دیگر چیزی جزء تعدیل نیرو و بیکاری بیشتر گیلانی ها را ایجاد نخواهد کرد.