به گزارش اختصاصی صفیر گیلان ؛محمد رضا محسنی فرماندار شفت با اشاره به اینکه شهرستان شفت فاقد المان (نماد)شهری است گفت:المان یا نماد شهری برای پیدا نمودن منطقه به ویژه برای توریست و کسانیکه کمتر به مناطق مورد نظر رفت و امد می کنند اهمیت داردزیرا این نماد خاص است . به گزارش اختصاصی خبرنگار […]

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان ؛محمد رضا محسنی فرماندار شفت با اشاره به اینکه شهرستان شفت فاقد المان (نماد)شهری است گفت:المان یا نماد شهری برای پیدا نمودن منطقه به ویژه برای توریست و کسانیکه کمتر به مناطق مورد نظر رفت و امد می کنند اهمیت داردزیرا این نماد خاص است .
به گزارش اختصاصی خبرنگار صفیر گیلان از شفت،محسنی نماینده دولت تدبیر و امید در شهرستان شفت با اشاره به اینکه دغدغه ها و کمبودهای مردم شهر شفت دغدغه من است،گفت:با تخصیص اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان به زودی در زیبا سازی و عمران شهر شفت شاهد تحولات بزرگ خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه شهرستان شفت با دارا بودن دو بقعه مهم و شاخص امامزاده ابراهیم و امامزاده اسحاق در گیلان بعد از استانه اشرفیه رتبه دوم استان را دارد گفت: علارغم حضور مسافران و گردشگران کمبودها در این شهرستان به وفوردیده می شود.
محسنی با بیان اینکه در بخش عمرانی به این شهرستان کمتر توجه شده تا جایی که مکان و میدانهای ورودی و خروجی شهرمشخص نیست گفت: جا دارد ویژه به شهرستان شفت نگاه شود زیرا میدانها و خیابانها و معابر سطح شهرستان در شان و جایگاه مردم شریف شفت نیست .
وی افزود: به زودی میدان اصلی شهر شفت المان کره زمین را با طراحی جدید همراه با آبونمان و مفاهیم انقلابی در خود جای خواهد داد گفت :با نصب المان کره زمین نماد شهری شفت مشخص ما شاهد جهانی شدن این شهرستان خواهیم بود زیرا این نماد شهری به ویژه برای گردشگر و توریست که کمتر به مناطق مورد نظر رفت و امد می کنند اهمیت دارد و این نماد خاص به پیدا شدن منطقه و جهانب شدن کمک می کند.
محسنی این المان و آبو نمان را خاص خواند و گفت: با اجرایی شدن این طرح توسط شهرداری ما شاهد میدانی زیبا در شهرستان شفت خواهیم بود و جدول گذاری میدان نیز به سبک جدید اجراء می شود.
فرماندار شفت از اسفالت کوچه ها و معابر شهر خبر دادو تاکید کرد؛با توجه به اعتباراتی که برای شهرداری شهرستان دیدیم به زودی تحولات را در زیبا سازی و احداث میدان جدید انقلاب مردم و مسافران خواهند دید.
محسنی از تعویض چراغ های برق سطح شهر خبر داد و گفت: رنگ امیزی جداول و خط کشی خیابانها و گذاشتن تابلوهای کوچه و خیابان با نام شهدا از دیگر برنامه هایی است که فضای شهری شفت را تغییر می دهد.
ایشان از اختصاص مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای گنبد امامزاده اسحاق خبر داد و گفت: ما تمام تلاش خود را برای اتمام پروژههای عمرانی نیمه کاره دو بقعه مهم شهرستان خواهیم داشت.
وی تصریح کرد؛به زودی تمامی تیر برقهای سطح شهرستان شفت جابجا و تیر برقهایی جدید با روشنایی نصب خواهد شد.

محمد رضا محسنی از شاخصه های برنامه عمرانی شهرستان را در تاسیسات فاضلاب دید و گفت: طرح شبکه جمع اوری فاضلاب مدرن بهداشتی که در ۱۱ شهر از مجموع ۱۶ شهرستان استان گیلان از سال ۷۴ وارد فاز مطالعه و اجرا شده و شهر شفت نیز جزو ۵ شهر غیر برخوردار از این طرح بوده است: که مطالعات این طرح تاسیساتی انجام و به پیمانکار ابلاغ و ظرف شش ماه اجرایی می شود.
وی تصریح کرد؛ در سال جاری با مساعدت استاندار و نماینده محترم از محل اعتبارات شهرستان مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان جهت مطالعات مرحله اول احداث تصفیه خانه فاضلاب و شبکه جمع اوری فاضلاب دو شهر شفت و احمد سر گوراب اختصاص یافته است که بلافاصله ما پس از مطالعات نسبت به تخصیص سالیانه مبالغ از اعتبارات ملی اقدامات را آغاز می کنیم.
فرماندار شفت اظهار داشت: ما در صدد هستیم که اجرای شبکه فاضلاب را در هر دو شهر بصورت فاز به فاز انجام دهیم به گونه ای که با تقسیم بندی شهر به چند منطقه ، ابتدا در هر منطقه جمع آوری فاضلاب اجرا گردیده و همزمان نصب پکیج تصفیه خانه فاضلاب بتوانیم نسبت به جمع آوری فاضلاب همان منطقه اقدام کنیم.