به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر  گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار فرمانده و معاونان انتظامی استان با تبریک ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: نیروی انتظامی در حمایت از پاسداشت و نگهبانی از مرزهای داخل کشور ایفای وظیفه می کند. وی به سه ماموریت راهبردی نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر  گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار فرمانده و معاونان انتظامی استان با تبریک ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: نیروی انتظامی در حمایت از پاسداشت و نگهبانی از مرزهای داخل کشور ایفای وظیفه می کند.

وی به سه ماموریت راهبردی نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: خودسازی نخستین ماموریت نیروها و کارکنان نیروی انتظامی محسوب می شود و برخی از ریزش ها معلول نبود خودسازی در افراد است.

امام جمعه رشت با اشاره به صلح قهرمانانه امام حسن مجتبی(ع)، بیان کرد: یکی از عوامل صلح قهرمانانه امام حسن مجتبی(ع)، نبود نیروهای خودساخته و صالح در کنار ایشان بود.

آیت الله فلاحتی، تربیت نیروهای درون سازمانی را دومین ماموریت راهبردی نیروهای انتظامی دانست و تصریح کرد: تربیت نیروهای کادر و سرباز اثرگذار است زیرا بسیاری از ماموریت ها به عهده سربازان گذاشته می شود.

وی با بیان اینکه مواجهه با مردم سومین ماموریت راهبردی نیروی انتظامی است، خاطرنشان کرد: مواجهه با مردم نیازمند انسان شناسی، جامعه شناسی و موقعیت شناسی توسط کارکنان انتظامی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان انسان شناسی، جامعه شناسی و موقعیت شناسی را در رسیدن به آرمان های پلیس مهم عنوان کرد و گفت: فرماندهان انتظامی با دو گروه تحت امر و سربازان مواجه هستند که باید آنها را تربیت کنند.

آیت الله فلاحتی بر تربیت مدیرانی پاک دست برای آینده توسط فرماندهان انتظامی تاکید کرد و یادآور شد: فرمانده باید برای رضای خدا و رضای رهبری خیرخواهی داشته باشد زیرا اگر کسی رضای خدا و رهبری را در نظر نداشته باشد شیفته قدرت می شود.

وی با بیان اینکه انتخاب افراد پاک دست تر باید در برنامه فرماندهان انتظامی باشد، اظهار کرد: مواجهه کارکنان انتظامی با مردم متفاوت از مواجه شدن دیگران با ارباب رجوع است.

امام جمعه رشت، انتخاب افرادی دارای شکیبایی در نیروی انتظامی را مهم ذکر کرد و یادآور شد: کسی را انتخاب کنید که شکیبا باشد و در عرصه صبر خود را از دست ندهد.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه بیشتر مردم تلاش های پنهان پلیس را نمی بینند، بیان کرد: پلیس، قاضی و روحانی باید سعه صدر داشته باشد بنابراین کسانی را انتخاب کنید که دیر به خشم می آیند.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه به اجرای طرح ناظر در کشور به ویژه در گیلان اشاره کرد و گفت: طرح ناظر از برنامه های موثر و موفق در کشور بوده بنابراین با جدیت و قاطعیت این روند را ادامه دهید.

وی با تاکید بر ایجاد اتاق اندیشه ورز در انجام امور، اظهار کرد: امام حسن مجتبی(ع) می فرماید که هیچ گروه، مجموعه و تشکیلاتی با هم مشورت نکردند مگر آنکه پس از مشورت به رشد و تعالی سوق داده شدند.

کاهش ۷۴ درصدی تصادفات در گیلان

فرمانده انتظامی گیلان نیز در دیدار مذکور از کاهش ۷۴ درصدی تصادفات جاده ای از ابتدای سال جاری در حوزه راهور استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۵ درصد در تلفات جاده ای و ۴۷ درصد در مصدومان تصادفات استان کاهش داشتیم.

سردار عزت الله ملکی به افزایش ۲۳ درصدی کشف کالای قاچاق در گیلان اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶ میلیارد تومان کشف کالای قاچاق در استان داریم.

وی با اشاره به کسب رتبه نخست در طرح فاصله گذاری و محدودیت های ورود به گیلان در کشور، بیان کرد: پلیس گیلان رتبه برتر اجرای طرح نوروزی را کسب کرده است.