۷ به گزارش اختصاصی صفیر گیلان ،محمد رضا محسنی فرماندار شهرستان شفت  در جلسه شورای کشاورزی این  شهرستان با اشاره به ولادت حضرت علی اکبر و روز جوان این روز را به همه جوانان تبریک گفت. وی با اشاره به اینکه با برنامه ریزی های انجام شده در دولت میزان تولید چای در سه سال […]

۷

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان ،محمد رضا محسنی فرماندار شهرستان شفت  در جلسه شورای کشاورزی این  شهرستان با اشاره به ولادت حضرت علی اکبر و روز جوان این روز را به همه جوانان تبریک گفت.

وی با اشاره به اینکه با برنامه ریزی های انجام شده در دولت میزان تولید چای در سه سال اخیر ۴۱ درصد افزایش یافته است افزود : افزایش میزان تولید چای با برنامه ریزی دولت و دستان مردم انجام شده است و یکی از عملکردهای نظام محسوب می شود.

فرماندار شفت با بیان اینکه تولید ۸۰ هزار تن برگ سبز چای در سال ۹۲ به ۱۳۹ هزار تن در سال ۹۵ رسیده است افزود : در این مدت ۴هزار هکتار از باغ های چای کشور احیا و برای ۴ هزار نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در کنار بیان کمبودها عملکردها نیز باید گفته شود افزود : برخی اخلاق را زیر پا می گذارند و حرف های بیگانگان را تکرار می کنند.

نماینده عالی دولت درشفت با اشاره به ایجاد ۷۰۰ هزار شغل در کشور و لزوم توجه ویژه دولت به تولید و اقتصاد مقاومتی تصریح کرد : شایسته نیست با تریبون هایی که متعلق به نظام است خدمات و عملکرد دولت که همان خدمات نظام است را تخریب کرد.

وی با بیان اینکه ایجاد امید از تاکیدات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری است تصریح کرد : خوب است که اخلاق را سرلوحه کارها قرار دهیم و در بیان خدمات و عملکرد انصاف را رعایت کنیم.

فرماندار شفت در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه خدمات به کشاورزان نباید به هر بهانه ای متوقف گردد افزود : بروکراسی های اداری برای  کشاورزان که در فصل کار به سر می برند باید حذف شود.

وی عملکرد اداره آبیاری و همکاری مدیران شهرستان برای لایروبی نهر۱۴ کیلومتری سونگ پس از ۳۵ سال را خوب ارزیابی و تصریح کرد : با بتنی شدن این نهر که بیش از ۲ هزار هکتار از اراضی پایین دست را آبرسانی میکند  سرعت جریان آب در این نهر افزایش و از هدررفتن آب جلوگیرآبرسانی خواهد شد.

نماینده عالی دولت در شفت با بیان اینکه فناوری وآموزش های ترویجی باید سبب سوق دادن کشاورزان به تولید محصولات ارگانیک و طبیعی گردد : ۵۵ درصد از کودهای مورود نیاز بین کشاورزان این شهرستان توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان شفت ۴۷۰ هکتار توتستان دارد و سالانه ۷۵ تن پیله تر در این شهرستان تولید می گردد افزود : امسال تا کنون ۱۸۰۰ جعبه تخم نوغان در بین نوغانداران توزیع شده که نسبت به سال گذشته ۳۰۰ جعبه افزایش یافته است.

ایشان با بیان اینکه تکمیل طرح تجهیز و بهسازی شالیزارهای کشاورزی سبب افزایش تولید و کاهش هزینه های کشاورزی می شود افزود :امسال  ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شفت در بیش از ۱۰ روستا برای انجام این طرح نقشه برداری شده و چند روستای دیگر نیز در برنامه قرار دارند.

محسنی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه ۹۸۰ پهنه فعال پرورش ماهیان گرم آبی در شفت وجود دارد افزود : در راستای تحقق شعار سال  اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال  با تاسیس تعاونی ماهیان سردآبی و حمایت از تولید کنندگان این بخش می توان میزان تولید شهرستان در این بخش و همچنین پرورش شاه میگو و زالو را بالا برد .

وی با بیان اینکه بیش از ۱ میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان تسهیلات به چایکاران شهرستان شفت پرداخت شده است افزود : خرید تضمینی برگ چای در ۴ کارخانه چایسازی این شهرستان انجام می شود که این میزان در روزهای آینده به ۷ کارخانه افزایش خواهد یافت و تا کنون ۱۳۳ تن برگ سبز چای از چایکاران خریداری شده است.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه تولید گوشت قرمز در شفت نسبت به سال گذشته افزایش یافته است تصریح کرد : تولید گوشت سفید از ۵۵۰ تن در سال گذشته به ۷۰۰ تن رسیده است.

وی با بیان اینکه تولید شیرخام در شفت از هزار و ۲۴۰ تن در سال گذشته به ۲ هزار و ۱۱۰ تن افزایش یافته است تصریح کرد : تولید عسل نیز در این شهرستان از ۸۵ تن به ۱۰۰ تن رسیده است.

نماینده عالی دولت در شفت با اشاره به اینکه حاشیه ۵۵۰ هکتار از آببندان های این شهرستان برای کاشت گل محمدی مناسب است افزود : پیگیری برگزاری جشن گلاب گیری در روستای گیلده در دستور کار قرار دارد.