مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان از برپایی سفره هفت سین ایرانی در پایانه مرزی شهرستان آستارا همزمان با نوروز ۹۶ خبر داد. به گزارش صفیر گیلان، محمد رضا نازک کار بعد از ظهر  پنجشنبه در جریان بازدید از پایانه مرزی شهرستان آستارا با اشاره به اینکه پایانه مرزی آستارا به […]

نازک کار
 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان از برپایی سفره هفت سین ایرانی در پایانه مرزی شهرستان آستارا همزمان با نوروز ۹۶ خبر داد.

به گزارش صفیر گیلان، محمد رضا نازک کار بعد از ظهر  پنجشنبه در جریان بازدید از پایانه مرزی شهرستان آستارا با اشاره به اینکه پایانه مرزی آستارا به عنوان نقطه پایانی کشور از سمت شمال و  همچنین مرز مهم و پرتردد بین المللی از اهمیت ویژه ای برای وزارت راه و شهرسازی برخوردار است اظهار کرد: تمامی فعالیت های انجام گرفته در این پایانه بر اساس استاندارد های لازم انجام می شود.

وی افزود: سفره بزرگ هفت سین ایرانی در محل ورود و خروج مسافران در پایانه مرزی آستارا در آستانه عید نوروز پهن می شود تا این سفره هفت رنگ برای اتباع خارجی ورودی به کشور معرف بخشی از فرهنگ نوروزی ایرانیان باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان با بیان اینکه در سفرهای نوروزی و به مسافرینی که از پایانه مرزی آستارا تردد کنند هدایا و بسته های فرهنگی تعلق می گیرد، تأکید کرد: در عید نوروز میزبان خوبی برای ایرانیان و اتباع خارجی ورودی به کشورمان در دروازه مرزی آستارا خواهیم بود.

نازک کار فعالیت های ستاد نوروزی پایانه مرزی شهرستان آستارا را یادآور شد و گفت: با توجه به نزدیک بودن عید نوروز  و تردد مسافران داخلی و خارجی از مرز آستارا، نسبت به احیای فضای سبز و  سالن ها، سیستم های نور، صوت و تصویر پایانه و پرچم های مقدس جمهوری اسلامی ایران در طرفین مرز  اقدام های لازم انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان تصریح کرد: در ستاد نوروزی پایانه مرزی آستارا کلیه امور مربوط به تردد مسافران داخلی و خارجی در پایانه مرزی آستارا ساماندهی شده  و بر اساس استانداردها انجام می شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۸۶ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان واقع شده و به علت قرار گرفتن در نوار مرزی با جمهوری آذربایجان از مرزهای پرتردد جمهوری اسلامی ایران  محسوب می شود./مهر