به گزارش صفیر گیلان؛ حجت الاسلام والمسلمین عادلی ، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در نشست خبری  با اشاره به برگزاری طرح ضیافت الهی ، ویژه برنامه سازمان اوقاف در ماه مبارک رمضان در ۴۱۰ بقعه متبرکه گیلان گفت : این طرح از ۶ خرداد آغاز شده و تا چهارم تیر ادامه […]

 

 

به گزارش صفیر گیلان؛ حجت الاسلام والمسلمین عادلی ، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در نشست خبری  با اشاره به برگزاری طرح ضیافت الهی ، ویژه برنامه سازمان اوقاف در ماه مبارک رمضان در ۴۱۰ بقعه متبرکه گیلان گفت : این طرح از ۶ خرداد آغاز شده و تا چهارم تیر ادامه دارد .

وی از برگزاری ۱۰ ویژه برنامه در طرح ضیافت الهی خبر داد و و افزود : اقامه نماز جماعت ، مناجات ، برگزاری ۳۳۸ جلسه سخنرانی و برگزاری ۲۰۲ محفل انس با قرآن کریم ، ۳۵۹ ترتیل خوانی و جزءخوانی و همچنین برپایی ۶۹ جلسه تفسیر قران کریم بخشی از برنامه‌های بقاع متبرکه گیلان در ماه رمضان است .
عادلی همچنین گفت : همزان با سراسر کشور در دهم ماه رمضان در بقاع متبرکه گیلان نیز به مناسبت وفات حضرت خدیجه(سلام الله علیها) ویژه برنامه خدیجه مادر امت در بقاع شاخص استان برگزار می‌شود .
وی برگزاری مراسم احیای شبهای قدر ، شام غریبان حضرت علی(علیه السلام) در ۳۷۰ بقعه متبرکه ، تبلیغ فرهنگ وقف و ترویج افطاری ساده را از دیگر برنامه‌های طرح ضیافت الهی برشمرد و گفت : در ماه مبارک رمضان هر شب بین پنج هزار نفر در برخی از بقاع متبرکه و آستان امام زادگان گیلان افطاری ساده توزیع می‌شود .
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان خاطرنشان ساخت : در ماه رمضان امسال بین ۱۴۷ هزار و ۶۰۰ نفر افطاری ساده توزیع خواد شد و محل تامین اعتبار این ویژه برنامه از کمک‌های مردمی ، نذورات امام زادگان و موقوفات با نیت توزیع افطاری است .
 وی با اشاره به راه اندازی ۳۵ خیمه معرفت در بقاع شاخص گیلان ، گفت : این خیمه‌های معرفت در ایامی مانند شبهای قدر و ولادت امام حسن(علیه السلام) به تبلیغ فرهنگ وقف خواهند پرداخت .
عادلی اضافه کرد : ۴۳۴ روحانی در اجرای طرح ضیافت الهی با اوقاف گیلان همکاری می‌کنند .
وی برگزاری مراسم ولادت امام حسن مجتبی(علیه السلام) در ۳۲۷ بقعه متبرکه و اقامه نماز عید فطر را از دیگر ویژه برنامه‌های اوقاف گیلان در ماه رمضان برشمرد و گفت : نماز عید فطر در ۳۴۸۸ بقعه متبرکه و آستان امام زادگان استان اقامه می‌شود .
مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان همچنین به اجرای دو طرح وقف قرآن و کمپین قرآنی با رویکرد ترویج سبک زندگی اسلامی در ماه رمضان اشاره و اظهار کرد : در وقف قرآن واقف می‌تواند با حضور در ادارات اوقاف شهرستان‌های گیلان وقف قرآن انجام دهد .
وی هدیه هر قرآن را هفت هزار تومان اعلام کرد و گفت : در این وقف هر شخصی با هر میزان تمکن مالی می‌تواند از یک تا چندین و چند وقف قرآن آنجام دهد .
حجت الاسلام عادلی اظهار کرد: در طرح ضیافت الهی امسال بقاع متبرکه گیلان ۵۳ نمایشگاه برای تبیین عملکرد اوقاف استان در آستان امامزادگان دایر است .