به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛دوره آموزشی پیشگیری از جرائم زیست محیطی،تخریب جنگلها و مراتع و تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی ویژه دهیاران ورواسای شوراهای اسلامی  روستاههای شهرستانهای  فومن و شفت با همکاری فرمانداری و دادستان عمومی انقلاب شهرستان فومن برگزار شد. حجت الاسلام والمسلمین صادق ایران عقیده  با اشاره به اینکه امروز حفظ منابع […]

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛دوره آموزشی پیشگیری از جرائم زیست محیطی،تخریب جنگلها و مراتع و تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی ویژه دهیاران ورواسای شوراهای اسلامی  روستاههای شهرستانهای  فومن و شفت با همکاری فرمانداری و دادستان عمومی انقلاب شهرستان فومن برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین صادق ایران عقیده  با اشاره به اینکه امروز حفظ منابع ملی و جنگلی وظیفه همگانی است گفت:همهی افراد چه انهایی که در حوزه مدیریتی هستند و چه مردم منطقه باید در حفظ این منابع کوشا و برای همگان ثمرات و برکات منابع ملی تفهیم شود.

ایران عقیده تاکید کرد؛ اگر در حفظ و نگهداری منابع ملی کوشا نباشیم  مشکلاتش به خودمان بر می گردد  و امروز بسیاری از آلودگی های هوا و ظغیان سیلابها حاصل بی توجهی ماست.

دادستان فومن به گفتمان رهبر انقلاب در مورد حفظ منابع ملی اشاره و افزود: ایشان تاکید کردند حتی برای ساختن مسجد هم نباید منابع ملی را نابود کرد.

ایران عقیده تصریح کرد؛ ما نمی خواهیم همه ی راهها به  روی مردم بسته شود بلکه اعتقاد به رعایت قانون داریم .

ایشان به توازن قوانین در حفظ منابع طبیعی و ملی اشاره و افزود:در قوانین تصویب شده توسط قانون گذار برای اراضی ملی و منابع طبیعی تاکیداتی شده که توازن برقرار می شود.

دادستان فومن جمع حاضر در این دوره آموزشی را جمعی اثر گذار دانست و افزود: شما دهیاران و شوراهها نماینده دولت و منتخب مردم هستید  و اثر گذاری شما در حفظ این انفال بالاست.

این مسئول قضایی  با بیان اینکه نه دستگاه قضایی و نه دولت دنبال پرونده سازی نیست گفت: بحث پیشگیری بسیار مهم و این جلسات و گفتگو ها برای پیشگیری از اتفاقاتی است که اسیبها را به همراه دارد.

دادستان شهرستان فومن با اشاره به اینکه متاسفانه تیم نظارتی ما خیلی ضعیف عمل می کند افزود: برخی مجوزهای برداشت شن و ماسه بجای اینکه در جای اصلی برداشت شود کیلومترها آن طرف تر برداشت می شود.

ایشان تاکید کرد؛ما با عمران و آبادانی مخالف نیستیم ولی وقتی راهها قانونی است چرا بی راهه برویم..

وی خواستار شد تا مدیران و مسئولان از تبدیل شدن اراضی ملی به مکانهایی که ضروری نیست دقت و جلوگیری  کنند و امروزه برخی مکانها برای کار و سرمایه گذاری خریداری شده ولی متاسفانه بعد از دریافت سند  همچنان بی استفاده مانده است.

ایران عقیده حساسیت دهیاران و شوراها را مهم خواند و گفت: بسیاری از اتفاقات و بی توجهی ها در گذشته در حوزه منابع ملی رخ داده که قابل جبران نیست.

ایشان به داشتن قوانین و اینکه ما قانون داریم ولی کسی نیست که به آن به درستی عمل کند اشاره و افزود: در این حوزه دخالت جریانهای سیاسی  بیشتر خودنمایی می کند.

دادستان فومن جنگلهای فومن و شفت را بی بدیل و بی نظیر خواند و گفت: حفظ این جنگلها وظیفه همگانی است..

ایشان خواستار حل مشکلات در مسیر قانونی شد و گفت: شما دهیاران و شوراها قوانین را مطرح کنید و نگذارید با سهل انگاری ما پوشش جنگلی و منابع ملی را که برای آیندگان است به راحتی از دست بدهیم.